Vecinul

Scris de Mirela Pete

Aveți vecini?

Ce-ntrebare! Normal c-aveți! De bloc, casă, stradă… Anormal ar fi să aveți un vecin ca al meu.

De șase ani locuim în acest imobil. Era o armonie incredibilă, Murphy ar fi murit de ciudă, dar uite că i s–a aplicat legea. Locul nostru de parcare era stabilit tacit, l-am ales când ne-am mutat aici și toată lumea era mulțumită, deoarece era sub apartamentul meu, nu al lor. Dar s-a mutat, de vreo trei ani, vecinul de  vizavi. Apartamentul lui era perfect: modificat, finisat, o poezie! La început a umblat ca lunaticul după un garaj. Vezi să nu, în centrul urbei! Are el o privire cam tâmpă de obicei (nu-i vina lui, așa-i el), dar când ne vedea parcând acolo (!), blajina-i privire se transforma în căutătura  omului străzii, la vederea unui chiștoc de țigară doar pe jumătate fumată. Odată cu plecarea noastră în vacanța de vară însă, hop și el: a cerut la primărie exact locul acela de parcare, nici un centimetru mai sus sau mai jos , mai la est sau vest, sau spre alte puncte cardinale. Ne-am întors, am parcat (era dus) , s-a întors și a venit la 22,30 să ne spună că i-am ocupat locul. Xaba a coborât și a mutat mașina. Eu dormeam, spre norocul lui…poate și-al meu, că nu merita efortul de-al omorî,  când eram încă sub imperiul magnificei La Serenissima! Am luat și noi un loc de parcare cu abonament, la o stradă distanță, de unde se vede exact… geamul lui! De la noi nu se întrezărește nimic! Mă gândeam să-l rog să se mai uite și de mașina noastră, dar sila e prea mare și m-am abținut să-i mai vorbesc. Cert este că avem ceva de mers până ajungem la mașina noastră. Nu dramatizez, mișcarea face bine la sănătate. Firește că l-am întebat politicos de ce tocmai acolo. Măi, ce l-am atins! Păi da, că noi ne vânturam prin Veneția, prin Viena (de unde o fi știind?) pe când el, săracul, stătea la coadă la Primărie, pentru loc! De ce nu s-a vânturat și el, ca bani are cu ghiotura!? Ce, el îi prost să dea banii pe de-astea? Mai bine își mai face ceva în apartament.  Oh, nu! Booon!

Vrea să cumpere uscătoria de haine a blocului, să se extindă; ar da oricât (minte, speră la un chilipir)! Noi nu semnăm pentru, dar nici restul, oamenii sunt decenți, nu-și întind lenjeria la uscat în balcoane. Măcar acum îi dușmănește pe toți!

Recent, s-a apucat de gătit. Cred că gătește șosete murdare, că așa miroase dinspre bucătăria lor. Spun ”lor”, pentru că omul are nevastă și doi copii. Pe care-i terorizează cu șosete prăjite în aceeași untură arsă. Hotă, o fi auzit de hotă?

Dacă ar fi sărman, aș înțelege, dar e putred de bogat și știu ce afirm. Dacă tot n-a aruncat banii pe-o excursie care i-ar mai fi deschis orizonturile cenușii, și-a mai luat  o mașină, mai bengoasă ca prima.  Măi, dar n-are parcare și pentru asta! Și suferă. Îl ucid dacă se bagă…Vă promit!

Acum a închis ferestrele de la pivniță, ca să nu  intre pisicuțele pe care le hrănim noi, acolo. Pretinde să le închidem și pe-ale noastre. Nu știu cum naiba m-am uitat la el, că și-a retras cererea instantaneu. Bănuiesc că în momentul în care voi merge în pivniță să-mi aduc sus șevaletul, voi găsi geamurile ferecate. Nu-i nimic, iau o armă cu mine.

Insul acesta vrea mereu pe acoperiș. Ce naiba face acolo, numai el știe. A schimbat lacătul ușiței ce dă către acoperiș,  spre disperarea celor de la RDS. A  promis tuturor, chei. Numai el are. A mutat un cablu care trecea prin fața geamului său , redirecționându-l prin fața geamului de la dormitorul nostru. L-am somat să reintre în posesia priveliștii-cu-cablu aferent și s-a executat, mutându-l în fața unui alt apartament. Marfă!

Bocăne nonstop… cred că a stricat deja bunătate de apartament, dar e treaba lui. Păcat că-i cu gălăgie. Stoooppp!

Ar mai fi întorsul verzei murate în pivniță. Ați crezut c-am scăpat? Își întoarce grozăvenia aia de varză puturoasă din butoi (cu siguranță stricată), săptămânal.

Nu știu de ce și cum a ajuns aici, că suferă cumplit! De ce n-a ales periferia, că acolo se iau la întrecere cu închisul teraselor, schimbarea configurației apartamentului de amorul artei, sculptatul pereților și aplicarea stucaturilor horror în balcoane.  Are prea mult timp. E liber! Sper că i-a secat imginația sau că i s-au termint arginții și va merge undeva la lucru, departe, cât mai departe!

Spuneți-mi că și voi aveți specimene de-astea printre vecini, măcar așa, ca să-mi treacă!

 


Posted on februarie 6, 2011, in Ăștia suntem, cu ăștia defilăm! and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 71 comentarii.

  1. hihihihi,
    e plina lumea de asa ceva!
    io zic sa iti iei un ciocan rotopercutor si o bucata de beton. Si apuca-te de dat gauri, in fiecare zi, 3-4 bucati, ca sa fie!

  2. @Zack, deci :”ciocan rotopercutor si o bucata de beton.”
    Dar nu fac găuri decât…în capul Vecinului! 😆

    Am sosit și eu din plimbăreală, că am făcut ieri prea multe ture de patinoar! 😉
    Sper să nu lipsiți chiar acum, măcar că-i duminică-la-amiază și nu văd țipenie de buimac prin preajmă!

  3. Avem, avem, cine nu are din astia ? Curios e ca si-a tras
    doua locuri platite, nu stiu cum, ca nu-i legal ?!

  4. Mirela, ai uitat esentialul. Si-a demolat camara, chestie care a durat o luna, cu zgomote si bubuieli, iar apoi a cladit-o la loc, ca n-avea nevasta-sa unde sa-si puna gogonelele murate! 😉

  5. @Traian, nu și-a tras două locuri plătite…nu ÎNCĂ. Tocmai de aceea stau la pândă. Ne-a furat unul…Iar dacă o face din nou, îl omor! 😆

  6. Xaba, tocmai că n-am uitat, m-a marcat forever! Dar îl marchez și eu, că de câte ori trece pe lângă mine, mă trag repede-repede la o parte, arătându-i că-i CIUMAT, moare, moare-pe-el, că se crede și sexi, grețomanul! :)))))

  7. Mirela
    AL NOSTRU, nu al vostru… nu-ti zisei ca-s peste tot ?

  8. @Zaqk, avem și clesti, patent, il putem trage de limba sa vedem ce mai scorneste! 😉
    @Traian, dupa ce ne-a sutit noua fostul loc, il vaneaza si pe actualul. Dar vezi ca Mirela nu-l va lasa in viata de data asta!
    😆 😆 😆

  9. TRAIAN, hai să punem de-un partid! Luptăm împotriva vecinilor de kko! 😆

  10. @Xaba, cred că simte ceva, că a început să-l pistoneze pe unu de la parter că ar vrea să-i cumpere garajul. Măi ce pe fază-i mârlanul. 😀

  11. Mirela, despre vecini am mai vorbit si eu, daca nu cumva chiar pe aici. Vecinii mei sunt toti, dar absolut toti „gospodari”!! Nu exista zi lasata de la Dumnezeu sa nu bateva careva macar un cui, un covor ori vreun snitel, ceva!! orice! fireste asta se intampla taman atunci cand sunt pe punctul de’a adormi. Absolut toti isi lasa pungile cu gunoiul menajer in fata usii, adica sa nu puta la ei in casa pana l-or arunca, sa puta pe casa scarii, unde apropo, n’aveam geamuri – e bloc din ala ceausist, negandit, fara aerisire.

  12. Am avut și eu un cuplu deasupra noastră. El, bucătar la un camping. Ea, ospătărită. Trei copii lăsați complet de capul lor. Nu știai când era mai rău: când erau și ”ăi bătrâni” acasă și adunau acolo tot felul de bețivani cu care vorbeau tare și ascultau muzica dată la refuz, sau când erau doar copiii acasă și făceau din apartamentul lor cartierul general al puștimii din împrejurimi. Din cauza lor m-am mutat eu la casă, deși sunt născută și crescută la bloc.

  13. Sigur că nu-i legal să-și tragă două locuri de parcare pe domeniul public, dar tocmai asta îi stimulează, să facă ce e ilegal, enervant, să aibă cumetrii și consăteni peste tot! E o specie care a apărut și proliferat peste tot. Se pare că la voi e si mai ”inventiv” Sau a dat spaga mai grasa” 😉

  14. @Georgiana, sum spuneam: să facem un partid, anti-vecini-de-kk! :)))))
    @Silavaracald, unde am locuit înainte, a stat cam o jumătate de an o familie de genul acela. A fpst chemată poliția de mai multe ori, dădeau cu picioarele în uși, erau cumpliți. Dar n-a durat mult. Sinistru, toți ceilalți luptau să scăpăm de ei și am scăpat. Așa că există speranță! 😉

  15. Mirela, la cat de combativa esti eu zic că meriţi să fii preşedinta partidului!! 😀 Vecnini din toată ţara, votaţi Mirela Pete!
    Aş fi curioasă cum ai gândi tu sloganul şi cum ai face logo-ul partidului :))))

  16. ”Partidul Vecinilor Civilizați” PVC! 😉
    Sloganul?
    ”Nu uitați că și vecinul e om, deși nu pare!” :))))))))

  17. Silavaracald, pe tine te punem la PR, clar! eşti bună! PVC, auzi la ea! 😀

  18. @Georgiana, eu mă ocup de armament! 😆
    @Mel, te propun pe tine președintă, acceptând cu entuziasm numele: PVC și sloganul, puțin modificat:
    ”Nu uitați că vecinul e o bestie, deși pare om!” 😆
    Poate totuși, varianta ta. 😉

  19. Nu uitați că vecinul n-a fost, nu e și nu va fi niciodată om, deși pare!
    Bestial! 😆

  20. Mirela, vorbeşte cu Peşti poate-ţi împrumută el un puşcoci! 😀

  21. Măi, dar știu că aveți imaginație!
    Subscriu la toate. Va trebui să tragem la sorți, Alte propuneri?!!
    😆

  22. @Georgiana, cine-i Pești? 😉

  23. Mirela, e iubitul lui Mel 😉

  24. Aşaaaa, acum ne mai trebuie o melodie pentru campania electorala! Să n-o ziceţi pe aia cu „frumoasă-i vecina noastră, scoate capul la fereastră”, că-i folosită deja de firma aia de termopane!

  25. Pești, Iubitul lui Mel, am nevoie de-un pușcoci plin, anume pregătit pentru Vecin! 😆

  26. Georgiana, nu mă omorî și tu cu reclama aia!
    😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆

  27. :))))))
    am gasit, iote aici!

  28. hahaha! Avem imn, nume, arme, slogan.;)

    Asta țintește mai sus, dar le-o dedic vecinilor de kk.

  29. Mirela, c’o mica modificare! eu as zice „noi ramanem tot CU prostii” nu tot CA prostii :mrgreen:

  30. @Georgi, evident! Acuma, versurile sunt ale lui Socaciu, noi le putem ajusta! 😉
    😆

  31. Bai, si eu as avea o vecina de palier care-mi maninca sufletul din cind in cind, dar mi-e nevasta. Cum s-o-npusc? 😆

  32. 🙂 e groaznic sa ai de stat in bloc cu astfel de imbecili. Eu stau la casa, nu ma deranjeaza vecinii, nu ii deranjez. Ei stiu ca nu imi place sa am amabilitati multe cu ei. Fara vizite. Ne salutam politicos si atat. Doar odata, unul a alergat dupa mine sa-mi spuna ca am o scrisoare in cutia postala. Cred ca felul in care l-am privit l-a facut sa se abtina pe viitor de la astfel de gesturi.

  33. @papa, ai o nevasta lux, zău că nu te las să comiți agresiuni! 😉

  34. Denumire avem, imn, așișderea, acum trebuie să strângem semnături, ca să ne putem înregistra. Să vedem pe cine ne putem baza la faza asta.

  35. Mirela, pai nici n-as face-o, ca d-asta ziceam, cum sa fac asa ceva? 😉
    Bai daca vreti sa va doara capul, vedeti ca am bagat post nou care ne vizeaza „desteptul praf al omenirii” 😆

  36. Am semnat! First! 😉
    O duminică faină, fără vecini dezagreabili! 😉

  37. Aprobat, acceptat, bucurat, picioare-n dos la vecin dat!
    SEMNAT! 😆

  38. Bai, eu as semna pentru partid, ca ma cam deranjaza chilotii sirboaicei de linga mine, pe care si-i poarta pe sirma. Macar de-ar fi vreo piesa, dar nici nu e. Asa ca eu as extinde aria de actiune a partidului si asupra vecinelor mai putin sexoase. 😉 😀

  39. @papa, era culmea! Să pui și semnul exclamării, credeam că vrei soluții! 😆
    @Gabriela, ești de invidiat. Dar și la casă poți avea vecini de gard! 😉
    Oricum, poți semna pentru noi. 😆

  40. Apropo, când stăteam la casă (eram mai la marginea orșului, că de-aia ne-am mutat în centru!), am avut un vecin de gard. Era dezastru!. Genul: nu aveți să-mi dați cutare lucru, cam de zece ori pe zi. Am ajuns să-l pun să facă listă cu ce-i lipsește, ca să adunăm din timp! Deci, și la casă!
    😆 😆 😆 😆 😆

  41. semnez si eu!
    vin si cu o metoda de stresat bestiala: dat gauri cu masina de gaurit intr-o tabla. face aia un zgomot de capoteaza toti vecinii 😆

  42. Daca este post platit, vin si eu pe post de ţuţer.

  43. si eu pe post de dătător cu capu-n gură :mrgreen:

  44. Oare pe unde le-or stecli ochii melancolicului si cumăslinosului? nu i-am mai văzut de multicel pe aici…

  45. Mirela, evident ca semnez. Am vecini de gard, dar cuminti, de tot. Cum ziceam, au inteles ca nu sunt interesata de vizite si barfe. Si respecta asta. De musai ca de voie buna. Cateii latra de zor si nu lasa pe nmeni in curte si tin poarta inchisa. Dupa sare imprumut nu ma duc, asa ca, e ok. 🙂

  46. Dragii mei , eu am avut norocul sa ma mut intr-un bloc unde nu sunt probleme cu vecinii. In schimb unde am stat, nu stiu cine si cum ,dar parca ma asteptau sa ma intorc acasa si sa pun capul pe perna. Cum inchideam ochii incepeau cu gauriul si bocanitul. In curand blocul acela va arata ca un svaiter.
    Dar..daca e nevoie de vreo semnatura, o mitraliera….o bata ceva… cu mare placere !

  47. Minoki
    Sa inteleg ca te-ai mutat intr-un bloc fara vecini !
    Georgiana
    Vad c-ai fost pe la Osim cu capulingura…

  48. Maaai, am avut si io un specimen din asta. Am ajuns la avocati. De fapt ei s-or dus primi, noi am raspuns.
    De la poze cu spalatul masinii cu detregenti si chestii care is interzise pana la urinatul in gadina (nu io, ci vecinul) e totul in program 😀
    S-a terminat cu mutarea… mea, ca nu avea rost sa duc o lupta cu morile de vant.

    Egal unde esti, tampitzi is pes tot 😦

  49. Georgi
    Aici sunt pupa-te-as, doar ca de cind te vad in tandreturi cu papagigli, ala venetzianu’, m-am dat la fund (figurativ vorbind 😉 )
    In privinta PVC-ului, eu sa stiti ca nu ader, itrucit nu-mi permite constiinta, eu fiind facut cu un vecin, ca postas n-aveam. 😛

  50. Laura
    Si chiar ai pus blitzu’ pe ala cind se mulgea ?

  51. Mirela, minunata ideea cu partidu’! Da’ ce te faci daca astia (eu le zic „vecini toxici”) pun si ei de-o opozitie si baga un partid pe masura, bunaoara „Partidul Adevaratilor Vecini Toxici”, sau „Alianta Vecinilor Iritanti” sau …

  52. pinguinu nuclear

    hei, ce fai pica articolul asta – eu acum mi-am vandut apartamentul si ma mut in chirie, asta ca sa am timp sa gasesc ceva sa cumpar. Eu vreau casa, sotia vrea alt apartament (mai mare). Cum sa o conving ca la casa e mai fain???

    @silavaracald – cum ai suprevietuit mutarii de la bloc la casa? Ai un manual, ceva simplu, sa il citeasca si sotia mea? 🙂

  53. pinguinu’, pai sa citeasca aici !

  54. Cumăsline, să înţeleg că eşti o ţâră gelos?

    Pinguinule, cum să nu vrea la casă???

  55. Păi, e mult mai fain, pinguinule!
    Și mai activ, asta-i sigur. Prin curte mai ales, dar și-așa suntem cam sedentari. Satisfacțiile sunt oricum mai mari.

  56. Buimăcime, uite cum am dar fuga la telefon și …nu, n-am uitat de voi, parol, dar am vorbit cam o oră! Și m-am întors. S-a votat? 😆

  57. @pinguinu nuclear, convinge-o cu motivația aceasta, care stă, pe lângă cea a Georgianei și a lui Silavacald (de pe vremea când stătea la bloc), deci cu înființarea Partidului Vecinilor Civlizați, imnul, sloganul, atribuții, membri, semnături! 😆

  58. @balaurdegradina , mă gândesc să le înăbușim contrareforma din fașă. Tocmai am primit, pe lângă armele din dotare:
    1. ”ciocan rotopercutor si o bucata de beton.”, de la Zaqk
    2. Pușcoci, de la Peștișpr! 😉
    3. Georgi vine ca ”dătător cu capu-n gură” :)))))
    4. Redsky cu ”dat gauri cu masina de gaurit intr-o tabla. face aia un zgomot de capoteaza toti vecini” 😆
    …etc
    Nu cred că va fi o opoziție valabilă, așa că vom triumfa! (am nevoie de un emoticon umflat în pene, Giana, unde ești? 😉

  59. Geo
    Am fost, de ce ti-as ascunde, pina sa-mi dau seama ca eu sunt ala 😀

  60. La așa o inițiativă și nume și slogan, la așa o dotare cu armament și entuziasm, nu am decât să subscriu! Deja suntem mulți, hotărâți și puternici! 😆

  61. @cumasline, unde ți-e masca?! 😉
    @Virtual, și pe post de ţuţer e ok.
    @Minoki, te pun la socoteală cu:”mitralieră și o bâtă”.
    S-au întărit rândurile! 😆

  62. cumăsline 😀 aiurit mai eşti! dacă nu te-aş cunoaşte aş putea să jur că eşti îndrăgostit!

  63. eu acuşica tre să ies puţin, dacă tre să dau un cap în gura cuiva, un fluierat scurt şi apar!

  64. @Gerogiana, îmi cer scuze că am ieșit fără să anunț, dar chiar am vorbit la telefon cu amica mea din depărtări! Te aștept! Distracție plăcută! :))

  65. @cumasline, ce zici de ce zice Giana?! Vin să văd ce-ai scris azi! 😉

  66. …ţuţerul este bun la casa omului.
    ce te faci fara atmosfera?

  67. Virtual, la asta ma gandeam si eu, ca sa mearga bine treaba, avem nevoie de atmosfera! 😉

  68. Ei, dupa un maraton de propuneri, Mirela s-a retras la telefon ieri, cu cealalta Mirela, normal. 😉
    Cum a ramas cu partidul, se vede. Respectiv a ramas si AVEMUS PARTIDUS! 😆

  69. 😆 Ei, pentru duminică la amiază, hai recunoaște că ne-am făcut cu toții porția de râs! 😉
    Vorba ta, AVEMUS PARTIDUS. Și se numește, a la Mel, PVC. Iar imnul e bestial! 😆
    ;

  70. Waw! ce vecin activ! Numai bun de făcut locuitor pe Marte. Primul, dacă se poate! L-ai descris şi pe el şi
    isprăvile lui cu atâta acurateţe încât prin ochii minţii mi se derula totul ca şi cum eram în sala de cinema unde rula acest film horror ! Brrrr! De fapt, ai reuşit să creiezi tipul de specimen pe care in orice loc îl poţi numi „spaima vecinilor”.
    Scrisă cu un excelent umor sarcatisc, antrenantă prin creşterea graduală a interesului pentru lectură povestirea aceasta ar trebui să depăşească spatiul online pentru a o regăsi intr+un volum de momente , schiţe, povestiri ! Ce zici Mirele? Eu îţi garantez succesul!

  71. Aurora StropiDeSuflet, aș fi mulțumită dacă ar citi-o cei vizați. Mă bucur că-ți place. 😉
    A, ar fi constructiv s-o citească și mârlanul de vecin, dar lui îi repugnă ”pierderea de vreme pe net”, atât timp cât are lucruri mai importante de făcut: să spargă, să găurească pereți și să fure locuri de parcare!
    😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆

Lasă un comentariu