Un adevăr

Toată lumea minte.

Posted on Iunie 19, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 14 comentarii.

  1. Zicerea doctorului Gregory House care este și titlul primului episod din serialul Dr.House, daca bine țin minte.
    In alta ordine de idei, aceasta afirmație se numeste Paradoxul cretanului și se povestește așa

    Un cretan zice ”toţi cretanii sunt mincinoşi”.
    Dacă admitem că afirmaţia este adevarată, înseamnă că există totusi un cretan, cel care o face, care spune adevărul şi atunci afirmaţia este falsă !
    Dacă admitem că afirmația este falsă, atunci cretanii spun adevărul, inclusiv cretanul nostru, ceea ce înseamnă că ei totuşi mint.
    Chițibușul nu este de natură filozofică ci mai degrabă matematică şi deci mai uşor de găsit.

  2. Cretanul cu paradoxu’ se numește Ἐπιμενίδης recte Epimenides și tanti Wiki englezoaica zice așa
    http://en.wikipedia.org/wiki/Epimenides

  3. Gregorie Casă

    Alt paradox. Cică era unul condamnat la moarte. Judecătorul îi acordă condamnatului un ultim privilegiu: dacă va spune un adevăr va fi împușcat, iar dacă va spune o minciună va fi spânzurat. În urma a ceea ce a spus, condamnatul a scăpat cu viață. Gândiți voi înșivă sau căutați pe Google să aflați ce a spus condamnatul de a scăpat de pedeapsa capitală.

  4. Propoziția ” Eu spun eu mint ” la care judecatorul este in dilema și acum !!! și-a rămas sentința-n pronunțare spune un adevar prin faptul ca spune direct ca minte dar și faptul ca minte, în a doua parte a propoziției.
    Nuș’cum se numește paradoxul. Oare google știe? Info ceva Domnu Greg ! Ca io rămăsei cu exercițiile de logică elea din Cișmigiu și Parcul Ioanid azi Ion Voicu ! O tempora !

  5. Gregorie Casă

    Condamnatul a zis ”voi fi spânzurat”, afirmație care a generat paradoxul. Vă las pe voi să analizați de ce.

  6. Mda ! Gogolind cu „voi fi spanzurat” am gasit si o analiza. Am urmarit dorinta condamnatului
    http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t162878-0.html
    Dar este valabila si „eu spun eu mint ” cu analiza mea, zic io !

  7. Gregorie Casă

    mishulake: ai intuit bine, de fapt e același lucru. Spunând că va spânzurat el a zis de fapt ”eu mint”. Azi am fost foarte on-topic amândoi. O fi de la vreme.

  8. o prefer pe asta:

  9. @ Pamela !
    Sugerezi frun ceva paradox cu preferata ta? Misteriosul Mr.Spock ? A?

  10. Nu-i cam duminică pentru analize dintr-ăstea?
    Doc, mişto tare Fleetwood Mac-ul. Ai gusturi, ce să mai la deal, la vale! Iaca de aia îmi eşti aşa de drag!

  11. La Grigoras nu ma bag sa-i fac mizerii,ca pare cam englez,dar tu Mihai ce-ai patit?Ti-a sarit rindul de la plaja?
    Imi puneti Fleetwood Mac si-mi faceti teorie?

  12. E drept ca si mie imi venea sa vorbesc singur dupa ce am stat cuminte toara ziua,ca-i cod galben de vijelii si abia spre seara a tras o ploaie…

  13. Mishulake, nu sugerez nimic. Eu-s fata din popor, cand am de zis ceva, zic!

  1. Pingback: Ce poţi dărui? « Gabriela Elena

Lasă un răspuns

