Ce vină au ele!?

Scris de Silavaracald

Într-o seară, la întoarcerea de la serviciu, am zărit în faţa mea o Dacie cu remorcă; la lumina farurilor, ochii unui viţel auriu -bile negre şi lucioase- care mă privea cu nespusă candoare; îmi venea să-l răscumpăr de la stăpânul lui şi să-l ţin în curte, ca să mă pot bucura de prospeţimea lui în fiecare zi, să mă primenesc pe interior trecându-mi mâna peste blana lui moale, să-i simt botul umed în palme… Doar gândul că viţeluşul acesta inocent se va transforma într-un bou mătăhălos, încet şi blazat mi-a oprit elanul copilăresc; şi cel la exasperarea “peştişorului” în cazul în care s-ar trezi în bătătură cu ditamai animalul mugitor. Nu ştiu de ce mă încăpăţânez să cred că era de sex masculin. Ar fi putut foarte bine să fi fost o viţică, dar în acest caz nu aş fi suportat concurenţa; vreau să am privilegiul de a fi singura vită de sex feminin din bătătură. big grin

De ce oare, referindu-ne la animalele mici, folosim doar genul masculin!? Purcel, pisoi, căţel, puişor, mânz, ied… Când cresc, partea feminină a rasei lor capătă nume de-a dreptul peiorative: scroafă, iapă, căţea, vacă, capră, gâscă etc.

“Căţel” te duce cu gândul la ceva jucăuş, neastâmpărat, vioi, veşnic ocupat, pe când “căţea”… spuneţi şi voi!

Sau alt exemplu: taurul! Ceva mare, puternic, viril, iubăreţ, nestatornic. Boul: la fel ca taurul, minus virilitatea. În antiteză: vaca! Mda, vaca! Nu sună deloc promiţător.

Să luăm alt exemplu: porcul. Uşor nesimţit şi supraponderal, dar şi simpatic într-un fel, de-ţi vine să-l mănânci! Vierul: năvalnic, agresiv, pus mereu pe fapte mari. Scroafa însă…

Calul: dinamism, supleţe, graţie. Armăsarul: toate astea, plus cele de la taur. Iapa… Ia ziceţi şi voi la ce vă duce gândul când spui asta!

Gâscanul poate fi sâsâit şi enervant câteodată; gâsca doar proastă.

Ţapul e simbolul satirismului; capra, doar al prostiei.

Berbecul, al încăpăţânării oarecum prosteşti; oaia, doar blândeţe uşor idioată.

Şi exemplele ar putea continua.

Dacă aţi observat, toate acestea sunt din domeniul casnic. Pe măsură ce înaintăm spre sălbăticie, balanţa tinde să se echilibreze, poate şi pentru că vânătorii, pădurarii şi pândarii, oameni care ajung să se apropie suficient de ele încât să le observe obiceiurile, sunt nevoiţi să admită că de cele mai multe ori exemplarele de gen feminin întrunesc suficiente calităţi încât să le câştige respectul . Deja lupul şi lupoaica, leul şi leoaica, ursul şi ursoaica, tigrul şi tigroaica sunt la egalitate, ca mai apoi, urcând în zări, lucrurile să stea exact invers: admirăm ciocârlia, nu ciocârlanul; privighetoarea, nu privighetorul; barza şi nu bărzoiul; pasărea colibri nu păsăroiul cu acelaşi nume; cioara chiar, în detrimentul cioroiului; ciocănitoarea ş.a.m.d.

Ce să înţelegem din toate astea decât că universul familial, casnic e destul de misogin!? Spuneţi şi voi dacă nu-i aşa! happy

Posted on Mai 2, 2011, in Cu ochii cât cepele and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. In o carte cu zodicul chinezesc zodia gainii a fost transformata in zodia cocosului. Motivul? Pentru ca in cultura europeana gaina este plina de semnificatii negative!

  2. pai mi-a venit instant in minte un experiment: poate daca luai vitelul si-l cresteai ca pe-un bonsai, raminea la stadiul asta, de vitel. Nah, acu ai sa-mi spui ca ar fi devenit un … bou pitic!! 😀

  3. ce vina au ele? vina de a se fi nascut! 😀

  4. Mel, eu ma gandesc ca odata cu „domesticirea”, in special partii feminine, din orice rasa, i se ia ceva din demnitatea personala. Supunerea, e de fapt lantul unui lung sir de acceptari. Ceea ce primesc in schimb nu cred ca e mereu pe masura renuntarii. Cred ca si in viata e valabil acest lucru. Ma gandesc ca si copiii, cu cat sunt mai nazdravani in copilarie si pun parintii la mai multe incercari cu atat sunt mai antrenati pentru viata si ajung departe. In schimb cei docili, cuminti, ascultatori sunt cu un pas mai in urma. De aceea se spune ca, de cele mai multe ori, premiantii din scoala nu sunt premiantii din viata. 🙂

  5. Asa este! Asa este!

  6. Daaaa, asa-i asa-i!

    =)) =)) =)) privighetorul :))

  7. Deci, îmi dă și mie cineva dreptate.
    Mulțam fain! :*

  8. Mel, apropos de dreptate. O batranica vine la judectaorie, si ii spune judecatoarei:” Doamna judecator,am venit aici, la dumneavoastra, cu dreptatea in mana. va rog sa mi-o dati!” batranica tinea in mana un tiltu de proprietate si isi cerea dreptul ei, incalcat de o vecina.

  9. esti nebuna femeie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. esti nebuuuuuuna !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lasă un răspuns

