Creativitatea si hibele ei

Scris de Coolnewz

De cate ori am fost la un interviu pentru un job, am realizat ca ceea ce se asteapta de la mine, pe langa  expertiza necesara jobului respectiv, nu este sa fiu un om prea special, ca sa zic asa, ci dimpotriva, unul care sa se adapteze rapid in cutiuta ce trebuie umpluta si pe care, vorba aia, ” unde il pui acolo sta”. Intr-o oarecare masura, e de inteles, exact cum e de inteles de ce orice parinte isi doreste sa aiba un copil cuminte: pentru ca e mai  simplu de tinut in frau si ii va crea mai putine probleme. Si, pentru ca e mai eficient.

Unii dezvolta asadar adevarate tehnici de a spune ce vor sa auda urechile angajatorilor. Iar altii, dimpotriva.

Citeam zilele trecute in Suddeutsche Zeitung ca sunt unii care nu dau doi bani pe cutumele astea si le ofera angajatorilor entertainment in toata regula.

O tipa de la departamentul de HR al Bosch povesteste in articol ca a avut surpriza sa intervieveze un tip in limbajul … semnelor :-?? . Omul scrisese in CV ca stie si franceza, si engleza, si germana, iar studiile si experienta profesionala il recomandau pentru pozitia scoasa la concurs. Problema a fost de … comunicare! Cum sa povesteasca omul toate cele, cand singura limba pe care o stia era … rusa?

Altii, dimpotriva, au limbarnita! O candidata avea atatea probleme de rezolvat, ca a intrerupt interviul de nenumarate ori pentru a … vorbi la telefon!  :)]

Insa de spectacolul cel mai maret a avut parte departamentul de resurse umane de la Microsoft. Stiti ca cei mai multi angajatori vor sa atasezi si o fotografie aplicatiei, ca sa stie cam cu cine au de-a face. Cei mai multi dintre noi s-ar pune la 4 ace, cravata, costum, camasa alba, nu? Dar o poza ca asta nu spune nimic! Asa ca un baiat creativ si ambitios a lipit frumusel o poza pe care o facuse dupa o partida de pescuit. Era imbracat adecvat, adica in slip, si tinea in mana rezultatul eforturilor de peste zi: un peste mare, mare! Si ca sa nu existe confuzii, omul a si scris o explicatie: ” Stiu sa prind cu adevarat pestele cel mare!”

Ziceam spectacol? Pai ne trebuie si un instrument, ceva, nu? Asa s-a gandit si un baiat care a vrut sa lucreze la Google. Asa de mult, incat le-a cantat o serenada. Live, la chitara, fix in timpul interviului!

Aveti experiente de acest fel? Cum au decurs interviurile voastre pentru slujbe de-a lungul anilor? Vreo intamplare haioasa, ceva?

Posted on Aprilie 18, 2011, in Cu ochii cât cepele and tagged . Bookmark the permalink. 7 comentarii.

  1. pinguinu nuclear

    De ceva timp a picat pe mine magareata de a angaja muncitori (lucrez in fabrica). Interviurile sunt mult mai deprimante decat mi-am imaginat – „va rog chemati-ma la proba, o sa vedeti ca lucrez si ma descurc, va rog, nu mai lucrez de luni de zile si mi-e foarte greu” – si, culmea, atunci cand am cedat si am chemat oameni de care mi-a fost mila nu au venit nici unul la proba.

  2. N-am dat interviuri până acum, ci doar concursuri, ocazie cu care conta mai mult ce ai în cap decât cum te prezinți în fața examinatorilor.🙂

  3. O experienta interesanta am avut fo patru zile cind am intervievat un nene pentru pozitia de supervisor si care urma sa-mi raporteze mie. La intrebarea „ce ai face daca un shortage ti-ar afecta commitment-ului?” mi-a raspuns „m-as duce direct la Site General Manager” Din acel moment nu l-am mai ascultat si nici nu-l voi chema la un al doilea interviu.
    Daca esti intervievavtul, trebuie sa fi atent ce spui si cui, pentru ca o fraza iti poate compromite intregul interviu.

  4. Io m-am prezentat direct la serviciu ,far da interviu..Si acolo am ramas, de nebun… :))

  5. Io ma fost la interviuri. Din fericire si cu succes. Insa nu imi plac. E foarte obositor.

    Tra sa fii autentic si totusi sa arati ce sti. Ce mi s-a intamplat nu demult a fost ca la o intrebare care ma cam enerva i-am raspuns la tip: vreti un raspuns ca la interviuri sau unul sincer, dar care nu suna asa frumos? (ma gandeam dupa interviu ca poate nu ar fi trebuit sa zic, dar o fost totusi bine)

    Cred ca nemtii is umpic altfel ca americanii si depinde si de domeniu foarte mult.

  6. http://vairomania.wordpress.com/2010/01/22/s-c-srl-s-a/

    Mi-ar fi puţin cam greu să fac rezumat la ceea ce am scris acum ceva timp, deci pun şi eu un link…
    Mai e o trebuşoară care pe mine mă cam sâcâie la interviuri: întrebările ale căror răspunsuri se găsesc în c.v. şi nevoia angajatorului de a primi confirmarea orală a ceea ce e scris acolo… În fine, asta n-ar fi chiar aşa de rău dacă în completare te-ar întreba şi lucruri cu adevărat edificatoare pentru capacităţile tale..

  1. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 64) « Teo Negură

Lasă un răspuns

