Mielu’ cu o nară

Scris de Mishulake

– Băi, cu lipsa de modestie la vedere, drăgăliţă-Doamne, trebuie să vă spun că de când mă ştiu am fost un băiat bine crescut. Pus în brazdă, spre rodire, într-o primăvară la un cântat de cuc am dat vestea bună omenirii că exist luând o palmă la cur într-o vineri la ora 5 dimineaţa în zodia ţapului, după vechiul zodiac românesc. Zodia. De la vârsta la care am început cu „ana are mere” şi cu cea mai lungă propoziţie formată din vocale „oaia aia e a ei ” am stat mereu în ultima bancă de la geam fiind eu cel mai înalt şi cel mai bătrân din clasă, de unde, profesoarei de engleză îi acordam o atenţie deosebită şi  pentru „The rain in Spain stays mainly in the plain” şi pentru zglobii-i porumbei de sub bluziţă. Odată cu primii muguri şi a zburătorilor cu negre plete  fetele mă voiau pus la strâmtoare drept pentru care le alcătuiam poezele, asta până într-o zi când Lelu din’tra unşpea, băiat deştept, botezat cu briciu’, zice melodios, băi,  mielu’ cu o nară, nu mai scărpina hârtia pentru Zsofia că ea pe alt tabel este, nu-i de ranga ta! Zis şi făcut, dar…
Sfios ca fata mare în ganduri şi simţiri roşeam la versu’ cu cuCURbitaceele lu’ Topârceanu iar după citirea Poveştii povestilor a lu’ Nică al lui Ştefan a Petrei am avut altă perspectivă asupra pupezei. Din tei. Vorbe mai deocheate aveam numa’ la exerciţiile de dicţie ” La curbe şinele trosnesc”, „Eu pup poala popii, popa pupă poala mea” şi era de notorietate că băieţii se îmbracă cu pulover şi fetele cu pizdover. Consideram un sacrilegiu adus lumii vegetale numirile „coaiele popii”, „.izda ţigancii” sau „.ula ciobanului”.
…Trecură anii precum clipele. Într-o zi, zi în care Ariston este mai cunoscut ca maşinărie electrocasnică şi centrală termică de încălzire şi preparare a.c.m. decât ca (!) genitore al filozofului Platon, într-un parc  la groapa cu nisip, disputându-şi teritoriul, doi prichindei îndârjiţi, unul mai vioi, spune ‘Zda mă-tii, aşe-ţi fuuut unaaa! La meci părinţii lor în loc de huooo! sau hai băieţii !, muie băăăă! Românii au talent. Nu numai ei. Hazul de/ şi la necaz este fenomenul de conservare viscerală constatat doar la specia umană.  Lelu a trecut gârla şi se joacă cu nisipu’ în Silicon Valley. Eu îmi astup lipsurile de vocabular ajutat, cum altfel, de tante Wiki.

Posted on Martie 25, 2011, in Tichia de mărgăritar. Bookmark the permalink. 28 comentarii.

  1. Mishu, as vrea sa comentez da’ nu pot.

  2. Bine mai Mihai,ma lasi asa,in aer?
    Am presupus eu ca ai fost copil si inca unul cu imaginatie.Era clar ca stiai sa scrii si le-ameteai pe fete,ca si-acuma o faci,ba chiar frumos.
    Dar,pe cind ai ajuns …mai mare si cum nu duceai lipsa de imaginatie,e clar ca ai avut o viata,cel putin,interesanta,tu ai incheiat propozitia?
    Sau asta a fost doar pregatirea pentru ce urmeaza sa ne mai povestesti?
    Astept urmarea!

  3. @ All !
    ‘mneatza la cafea !
    tante Wiki locuieste la adresa asta :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_profanity
    si e bucuroasa de oaspeti !

  4. bogat, bogat! repertoriu frumos!

  5. Uitasem proba aceea de dictie cu „şinele care trosnesc”! Mi-am amintit că aveam un repertoriu întreg de astfel de „probe”, cu care ne distram teribil!
    Frumoase amintiri! Trebuie neapărat o…continuare! 🙂

  6. …Si sa nu crezi in evolutie; ce mare e diferenta intre poala popii – a noastra – si muia noii generatii, de care le este gura plina; si cu rost si fara…!

  7. eu o stiam si pe aia cu „un avion a aterizat pe pista” spusa in timp ce te tragi cu degetele de comisurile gurii 😀

  8. Si acestea sunt lectii din programa educativa a unui element viguros, capabil sa si-o ia in freza cu simt de raspundere.

  9. Hai mai copile,sa nu-mi spui mie ca ai nevoie de dictionar pentru vorbe in limba romana,ca nu te cred!
    Eventual sa invete dictionarul de la tine.

  10. Napi-tzi dau prin gard, mi se pare cea mai suge/stiva 🙂

  11. @ Minoki-san !
    Da’ di ce? fa un rezumat ca de ce nu poti comenta. Hai ca potzi !

  12. @ Alexandru de Cluj !
    Continuare ar ma i fi dar vorb’aia :
    cand fu Tica , nu fu Rica, cand fu Tica si fu Rica nu fu tush la „Gaurica” !
    De-a fi tush la „Gaurica” si penitze Redis oi mai zice p-icia !

  13. @ Zaqk !
    bogat, frumos si „gros”, pentru toate gusturile !

  14. @ Alex !
    Si? Ceva din repertoriu, ni’ca ? Sa ne distram si noi !

  15. @ Traian !
    Evolutie cu semnul minus. Parerea mea.

  16. @ VirtualKid !
    Curicula prescolara de maidan. Din pacate.

  17. @ papa !
    He he ! era si suge/stiva asta in draft !
    Dar sunt altele mai noi , aparute in presa centrala din Ro ,pe „surse”, >>muie prin batista :<>si-a luat muie cu hidrantu’>> parca mai suge/stive ! mai cu staif !

  18. Bai, da-mi place ilustratia cu pustiu’ ala ceva „bestial” ca sa ma exprim in trend ! adica trendy !
    Mersi cu pupaciune, ca are mana buna !

  19. Later edit !
    editorului / editoarei !

  20. Misule,imi placu textu ,pa sufletelu meu..Bre, Misule,da tare fusasi la tineretea ta si precoc(tare-n floc)..Pun pariu, c-ai secat multe inimi pa parcurs.. :))

  21. @ Virusescule !
    Multzumesc-tzi de apreciere, valorile se recunosc!!!!
    Pai cu secatu’ si adapatu’ „vsegda gatov” ! si „Tot inainte” cat o mai fi apa pe Jii !

  22. @ Georgia !
    “un avion a aterizat pe pista” !
    Pe unguru’ Pista ? O fi fost Funar la mansa !
    In alta ordine de idei, bai , cam slab repertoriu prin zona voast’a !
    Io-am s-amu o nedumerire, se zice Pisinau sau Chisinau ? In grairea curenta nu in pasaport !

  23. :)) foarte frumoase amintiri din copilarie Mishulake. Le-am uitat cu timpul dar e bine sa mai facem cate o trecere in revista. Fara astfel de expresii cu intelesuri subliminale copilaria si adolescenta noastra ar fi fost fada.

  1. Pingback: Sînt aici pentru că te-ai gîndit că exist « Rokssana's Blog

  2. Pingback: Poveste parfumată între bloggeri. Cutiuța cu minuni. « Mirela Pete. Blog

  3. Pingback: Jorge Luis Borges « Rokssana's Blog

  4. Pingback: nichita « Rokssana's Blog

Lasă un răspuns

