Gardu’ viu

Scris de virusverbalis
De regulă, este pensionar şi singuru’ posesor de foarfecă de tăiat gard viu din bloc. Practic, miraculoasa sculă o foloseşte o dată-n an, spre sfârşit de primăvară , când lăstarele buclucaţe îşi desăvârşesc opera printr-o creştere haotică şi răzvrătită. Este, poate, una din sculele cele mai cunoscute şi privite admirativ, începând cu copiii şi terminând cu mamele lor, cele care-i ştiu cel mai bine utilitatea. Atacul asupra bietelor lăstare purcede, de regulă , dis de dimineaţă, când vajnicul tăietor de lujere, îmbrăcat obligatoriu într-un halat albastru (tip gostat) începe clănţănitul sacadat al procesului de fasonare. Clănţănitul este executat cu pauze, lucrătorul matinal inspectând roadele muncii sale şi şurubul foarfecii, care se încăpăţânează să iasă din orificiu-i destinat. Dacă cumva, ai nenorocul să treci pe lângă el şi să ai şi proasta inspiraţie de a nu avea nimic în mână (măcar o pungă, o plasă,ceva), esti terminat! „Cum adică vecine – pare să spună halatul albastru, petrecându-te cu priviri dojenitoare – eu mă zbat de unu singur şi tu îmi spui doar bună dimineaţa? E momentul când te cuprinde jena, sentimentul de vinovăţie şi inutilitate şi îţi făgăduieşti ca de anu viitor să fii tu primul care-i propune să te ia partener la lucrarea de tăiere de gard… Mai nou, au aparut cei de la spaţiu verde, da’  şi-asa nu tăiam… Mie mi-a plăcut dintotdeauna vegetaţia luxuriantă.

Posted on Martie 17, 2011, in Artă cu tendițe... artistice. Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Ii stiu, ii stiu pe dinafara, de obicei ies si cu-o basca imbacsita pe chelie si incep sa muste parca, oarecum rautaciosi, din mugurii cei verzi, cu-o foarfeca gasita la reduceri ori ingrijita ca pe-un bun pretios de-atatia ani…

  2. Aproape uitasem cuvantul „gostat”. Iar cat despre nenea cu gardul viu, la mine cel cu halatul albastru si basca pe-o ureche, nici nu ti-ar face asa onoare sa ii iei tu scula din mana si sa te apuci tu asa de-aiurea sa strici munca lui.

  3. eu sunt omul cu halatul albastru😆
    are vecina-mea o foarfeca ce ma cunoaste doar pe mine. eu, de fapt, n-am nici o aplecare spre gradinarit, insa cand vine primavara as face orice doar sa nu stau un casa, asa ca ma lipesc de ei si asta cu distrusul vegetatiei imi consuma toata energia negativa. fac harcea-parcea gardul viu si cand obosesc, am un zambet de la o ureche la alta!

  4. Virusache, sa stii ca este necesara toaletarea lor, tu adica de ce te tunzi din cind in cind ?

  5. mai bine tunse. sunt mai ferchezuite. altfel vizitam padurea neagra.

  6. Virusache
    Afirmatia cu vegetatia luxurianta mi se pare ca-i apartinea lui Tarzan😆

  7. @Teo, iar basca are si-o gaurica ,ca i s-a rupt paratrasnetu..
    @Minoki, cum sa uitam, c-am ragait de pui da gostat..Da erau neinjectati in glanda..
    @Red,imi dadusi idei, da tot nu tai…
    @Traiane,cat-as prostovolu, pai cand reac mai am timp si de altele..Un pescuit, o aia…Io-mi tund musteata, nu las pa nima…
    @Papi,te spun lu Jane si esti mancat..

  8. Anow, te sarii din greseala..Care padure ?De e aia, o tundem precis… :))

Lasă un răspuns

