Poate la anu’!

Scris de Vlad

V-am mai spus că, deşi născut la oraş, o bună perioadă din copilărie mi-am trăit-o la bunicii mei de la ţară sau, cum s-ar zice, la curu’ vacii. Cred că de aici mi se trage mie dorinţa de a locui la casă.

Mai anu trecut, animat de posibilitatea de a avea un cămin, m-am hotărât subit şi conjugal s-o pun de-o casă. Am votat “pentru” toată familia şi anu ăsta am luat buhaiu de coarne cu arhitect cu tot. Cu arhitectul toate-s bune şi frumoase, cu restul trebilor nu prea.

Povestea cu arhitectu’:

– bună ziua!, eu sunt eu şi vreau o casă.

– bună ziua! eu, alt eu, sunt eu şi-ţi fac o casă.

– hau maci?

– păi cât dai tu plus diferenţa până la cât cer eu.

– bine, facem!

Şi-am cam făcut, zic eu. El zice că încă mai facem.

Povestea cu restu:

– bună ziua!, vrem să ne facem casă…

– aham, buun! pământ aveţi?

– e obligatoriu?

– păi cum dom’le să nu fie?! unde naibii vrei s-o construieşti?!

– păi pe pământ aş vrea…

– deci, aveţi pământ?!

– da.

– bun! şi-l aveţi la noi în comună?

– ?… din păcate da!

– e intravilan sau extravilan?

– păi momentan e extravilan…

– îmi pare rău, nu puteţi face casă pe el!

– da’ de ce?

– nu e intravilan! iar pe extravilan se poate face doar agricultură!

– aha…. la agricultură intră şi crescutu’ de porci?

– intră, da’ nu puteţi creşte porci în câmp, vă trebuie un coteţ!

– coteţ pot să construiesc?

– nu fără autorizaţie, iar autorizaţie de construcţie se dă doar în intravilan!

– păi şi cu porcu ce fac?

– nu e treaba mea!

– deci mort copt îmi trebuie teren intravilan..?

– exact!

– păi şi cum fac?

– ce să faceţi?

– terenu… intravilan?

– păi nu-l faceţi dumneavoastră!

– păi da cine-l face?

– cum cine?! NOI!

– păi aş vrea să mi-l faceţi şi mie!

– nu se poate!

– cum adica nu se poate? n-aţi spus că-l faceţi?!

– nu putem să-l facem noi…

– da’ atunci cine poate?

– păi tot noi da’ numa după şedinţă!

– şi pe când şedinţa?

– nu ştiu să vă spun, tre’ să primim răspuns de la bucureşti după ce fac ei şedinţă.

– aha… şi ei când fac şedinţă?

– o dată la şase luni.

– ultima şedinţă când a fost?

– a cui?

– a lor!

– aaa… păi anu trecut!

– şi n-au trecut şase luni?

– ba da.

– haideţi s-o lămurim: când pot să trec terenu în intravilan??

– deci: fac ei şedinţă şi ne dau nouă voie să scoatem terenuri din extravilan. După aia facem noi şedinţă pentru a le trece în intravilan. Ei, după aia puteţi veni cu o cerere şi cu cadastrarea şi mai vedem.

După câteva luni:

– vă salut! am venit pentru o trecere în intravilan a unui teren.

– terenul e extravilan?

– da.

– păi momentan nu se poate că nu s-a ţinut şedinţa.

– a cui?

– a cui ce?

– a cui şedinţă nu s-a ţinut: a dumneavoastră sau a dumnealor?

– nu ştiu, ştiu doar că nu s-a ţinut.

– când să revin?

– nu mai devreme de noiembrie-decembrie.

– da’ sigur se ţine până atunci?

– nu ştiu exact da’ cel mai probabil sigur se va ţine.

– sper… revin atunci mai prin noiembrie.

– mai sigur reveniţi în decembrie.

Decembrie:

– bună ziua!

– bună ziua…

– ăăă… mai ţineţi minte, am fost de câteva ori pentru un teren…din extravilan..?

– da, da, ţin minte.

– păi… se poate să depun acum cerere şi documente?

– aţi putea, da’ să ştiţi că mai durează..

– ce mai durează?!

– mai durează până se ţine şedinţa.

– a lor sau a voastră?

– a lor!

– păi n-aţi spus că se ţine în noiembrie?…

– am spus, da’ nu s-a ţinut.

– se ţine luna asta?

– în decembrie?? nicio şansă! poate în ianuarie…

– ianuarie??  şi, ăăăă.. eu când să vin?

– ei, pe la finalu’ lu februarie, martie chiar şi asta dacă nu s-o amâna iar şedinţa la noi pentru aprilie.

– păi şi până atunci eu ce fac?

– problema dumneavoastră!

– mda… şi cam cu ce tre’ să mă prezint în aprilie?

– deci trebuie să aveţi proiect, memoriu, cerere, cadastru, studiu geo, autorizări şi avize de la curent, apă-canal, gaze, gunoi, primărie, protecţia mediului şi, dacă nu mă înşel, mai încă nişte documente.

– da’ o parte le am acuma, n-aş putea să..

– nu se poate! ori le aveţi pe toate, ori nu vă putem lua nimic.

– bun, ş-atunci avizele care-mi lipsesc de unde le iau?

– de unde v-am spus: apă, gaze, curent…

– da’ cum să le iau pentru un teren extravilan?

– cine v-a spus că pentru extravilan? mai întăi trebuie trecut în intravilan şi după ce vă dăm noi documentu care atestă asta puteţi să mergeţi după avize.

– şi cu avizele ce fac?

– le aduceţi la noi şi-n baza lor vă dăm voie să construiţi.

– da’ n-aţi spus că pentru a construi terenu trebuie să fie intravilan?!

– dom’le, eşti greu de cap! terenu va fi deja intravilan la momentul ăla, deci se va putea construi!

– păi asta zic şi eu: avizele la ce mai sunt necesare?

– ei, aşa trebuie! nu puteţi construi fără contract la curent şi alte alea.

– şi dacă fac dovada că pot?

– păi cum să construiţi fără curent?

– am o bicicletă cu dinam acasă.

– asta-i bună! da’ lumină în casă de unde o să aveţi?

– îmi pun eoliană.

– nu puteţi fără contract de la electrica pentru că fără contract cu ei nu primiţi autorizaţie pentru fundaţia de la eoliană.

– am doi saci de licurici acasă, îi sperii sau îi excit la fiecare sfert de oră şi fac ei lumină.

– da, da’ n-aveţi voie să creşteţi licurici decât într-un spaţiu amenajat şi ca să-l construiţi vă trebuie autorizaţie, iar pentru asta vă trebuie contract cu electrica.

– şi dacă-mi dă vecinu’ curent?

– păi nu poate pentru că nu are licenţă pentru distribuţie de energie electrică. bine, poa’ să-şi ia da’ ca să vă poată da tre’ să vă monteze contoar, iar contoarul nu se poate face decât în casă şi, după cum ştiţi, pentru casă vă trebuie autorizaţie şi, bineînţeles, contract cu electrica, gazele, apa.

– deci până la urmă trebuie să aştept şedinţa lor, şedinţa voastră, să vin cu toate documentele pentru a putea merge la avizare cu ele şi de-abia apoi voi putea construi.

– cel mai probabil da. vor mai fi necesare câteva acte de la noi şi de la bucureşti, da’ de alea ne ocupăm noi.

– asta mă îngrijorează şi pe mine…

– ei, staţi liniştit că până la urmă o să vă faceţi casă, răbdare să aveţi.

– păi nu prea mai am…

– mai găsiţi dumneavoastră… aideţi că trebuie să închid biroul. Toate cele bune şi un Crăciun Fericit!

– da, poate la anu’….

 

Ei, poate la anu’ de Crăciun vă scriu din intravilan că de la atâta extravilan nu mi se mai excită licuricii.

Posted on Martie 15, 2011, in Cu ochii cât cepele. Bookmark the permalink. 12 comentarii.

  1. Ce te-oi mira asa ? Daca n-ai „sarit la cap” unde trebuia…!

  2. Uraaaa! Trăim în România! Unde în altă parte ar fi fost posibil aşa un dialog „palpitant”?

  3. aia cu licuricii a fost mortala! deci daca insisti sa-ti faci casa pe terenul ala, cred ca ai sa ramai unde stai acum vesnic.
    sau poate ca nu, cine stie cum se aliniaza planetele si-o pun astia de-o sedinta😀

  4. Mama mea, da’ stiu ca m-ai ametit de tot cu intravilanul extravilanul si sedintele.

  5. :))) nu ma mai mira nimic

  6. anunţ de ultimă oră: vând teren extravilan sau dau la schimb cu rulotă intravilan. Doar pentru persoane interesate şi, obligatoriu!, cu nivelul prostiei din cap mai ridicat decât al meu!

  7. Vladule, noi vrem pamant! :))Tari negocierile! :))

  8. Tare replica aceea cu licuricii!😀😀😀 De fapt am ajuns sa nu ma mai mire nimic. Acum sunteti in intravilan sau extravilan?

  9. trebuia sa iei o bita

  10. nu am citit ceva mai tare decat asta….aceeasi lungime de unda si la mine….ai spus-o cum nu se putea mai bine. i was delighted to read ur lines! terrible true. well written! bravo ai stofa de scriitor!

Lasă un răspuns

