De ce NU iubim, uneori, femeile! (1)

Scris de Silavaracald

Da, sunt de multe ori misogină. Stai, nu sări, că m-am uitat şi-n DEX, şi stiu că substantivul şi adjectivul în cauză se referă la bărbaţii care nu se prea omoară de dragul femeilor, dar atât timp cât există şi forma lui feminină, voi abuza de ea. În plus, nu vreau să le las masculilor iluzia că doar ei ne pot critica, aşa că o s-o fac eu, pentru că mă scot din sărite anumite categorii de surate ale mele într-ale sexului slab. Deci, urăsc femeile gen…

Viperă-ştirbă-cu-corn

Nu ratează nici o ocazie să te servească, ori de cât ori se iveşte ocazia, cu o remarcă răutăcioasă, de genul “Vai, dragă, da’ ce rău arăţi azi! Ţi s-a întâmplat ceva? De ce ai faţa aşa de pătată?…”

De parcă ai fi pus-o să-ţi dai cu presupusa pe tema asta!

Te-ai întâlnit cu ea, ai văzut-o zâmbindu-ţi dulce şi ai uitat pe loc că data trecută ai fost tentată s-o strângi de gâtul ăla subţirel până când îşi va fi înghiţit vorbele cu care te otrăvise atunci. Nici măcar nu are scuza că sunteţi concurente la aceeaşi categorie, că atunci ai considera că are dreptul să se ia aşa din senin de viaţa ta. Nu îi poţi reproşa nici lipsa de interes vizavi de persoana ta, decât -poate – grija ei (grijania ei! mai bine zis) excesivă, care te duce cu gândul la bancul cu Dabija.

Te uiţi la ea, să vezi ce calităţi o recomandă să te ia de sus, şi nu prea vezi mare lucru: nu prea tânără, slăbănoagă, scuipând discret în timp ce vorbeşte, cu o faţă iritată şi uscată, cu răutatea colcăindu-i în ochi şi fierea scorojită pe buzele-i subţiri.

Îţi aminteşti atunci că femeia are o scuză, că i-a murit bărbatul în urmă cu câţiva ani, şi de atunci e mai mereu singură. Gândul te poartă apoi spre nefericitul care i-a stat alături, şi care probabil că a fost ţinta a mii de asemenea “drăgălăşenii”, aşa că nu-i de mirare că, astfel “încurajat”, a considerat că-i preferabil un cancer sănătos decât traiul alături de ea.

“Viperă cu corn”, înţelegi poate; dar de ce “ştirbă”?! Pentru că, în ciuda faptului că este dotată cu venin, muşcătura ei nu are forţa să te omoare, ci doar să te inflameze pentru o perioadă, până când uiţi de ea…

Măiastra bucătăreasă

Dacă ai apucat să-i lauzi -din politeţe- vreun fel de mâncare cu care te-a servit, ţine morţiş să-ţi dea reţeta completă, cu trimiteri la altele care i-au ieşit la fel de bine, de-a lăudat-o nu ştiu cine, persoană importantă; totul asezonat cu dezvăluirea micilor secrete care îi asigură marea reuşită.

Preoteasă a cratiţelor de inox şi a mirodeniilor, nu îndrăzneşti să-ţi dai cu presupusul nici măcar în privinţa unei banale omlete, că sigur afli că faci greşeli capitale în felul în care torni uleiul în tigaie sau direcţia de mişcare a telului în timp ce baţi ouăle. Jamie Oliver e doar un puşti zăpăcit care nu-i în stare să măsoare cum trebuie ingredientele necesare unor feluri alese iar bucătăria franceză-i un spanac.

De obicei, te fereşti să-i intri în bătaia tirului verbal, dar o poţi scoate din sărite zicându-i că maică-ta, care e recunoscută ca o bucătăreasă de mâna întâi, consideră că tarhonul jigneşte orice altă mâncare în afară de ciorba de fasole uscată.

Scapi de ea doar pretextând că trebuie să mergi la baie, că nu ştiu ce ai de te-au apucat crampele, da’ sigur nu-i de la mâncarea ei… După care te ntorci tiptil şi te alipeşti grupului de bărbaţi care discută despre fotbal, care nu te interesează nici cât destăinuirile ei gastronomice, dar măcar scapi de incursiunea în bucătărie cu care te-a îmbiat când i-ai lăudat bucatele, fi-ţi-ar gura a naibii să-ţi fie, că mai bine tăceai…

Între timp, ea a terminat de strâns masa şi de spălat vasele, şi acum te aşteaptă cu reţetarul pregătit, dar tu îi eviţi cu dibăcie privirea flămândă. La final, în ciuda ingratitudinii tale, îţi înmânează festiv o foaie de hârtie pe care a scris formula magică a ciupercilor umplute cu codiţe de cireşe marinate şi sos caramel. Fel de mâncare pe care te încumeţi să-l faci, la insistenţele soţului, respectând întru totul recomandările ei, da’ îţi iese pauză, din motiv că, în ciuda faptului că reţeta e lungă cât Epopeea lui Ghilgameş, a “uitat” să-ţi dea unele amănunte, adică pe alea esenţiale.

(va urma dac-oi mai avea chef sau când m-oi mai enerva)

Posted on Februarie 18, 2011, in Cu ochii cât cepele. Bookmark the permalink. 42 comentarii.

  1. La descrierea viperei-ştirbe-cu-corn m-am pomenit gandindu-mă iritată „da’ de ce nu zice nimic de porii dilataţi, pungile de sub ochi, privirea fixa şi zambetul subţirel si sădicuţ?”
    Si m-a umflat rasul: cred ca fiecare din noi avem propria viperă-ştirbă-cu-corn-etalon [in cazul meu CREATZA (colegii de liceu ar intelege instantaneu si mi-ar da dreptate in unanimitate)], si cateva viperase de croazieră, oarecum incluse in definitie, dar niciodată la nivelul standardului impus de inaintaşă.
    Cu maiastra bucatareasa joc dur si murdar: mai uit fix in ochii ei si-i spun badaraneste ca nici nu-mi place sa gatesc, nici nu ma pricep si nici n-am de gand sa m-apuc de-acum incolo. Provoc instantaneu o reactie de dezgust amestecat cu mila si sunt abandonata in cautarea unei victime mai participative.

  2. eu aştept să-ţi desăvârşeşti opera şi sper să te enervezi cât mai repede. Până la urmă, chiar n-ar avea sens să critic eu femeile atâta timp cât n-am cum s-o fac la fel de bine precum o fac ele! 😉

  3. semnul mirării:

    oare de ce şi eu, şi câinele ne uităm în sus?

  4. Mel, fain articol! Grijania ei de vipera … excesivă, care ma duce cu gândul la bancul cu Dabija. :)))))
    Revin! 😉

  5. ‘nu prea tânără, slăbănoagă, scuipând discret în timp ce vorbeşte, cu o faţă iritată şi uscată, cu răutatea colcăindu-i în ochi şi fierea scorojită pe buzele-i subţiri.”
    Mor, Melami, ai descris-o pe una cecilia M.!
    Las ca-ti spun eu odata totul despre ce si cum cu asta…grijania lu dabija de vipera peltica si gretoasa! 😆

  6. Hai, bre, e si ele oameni 😀

    Io imi amintesc cand am inceput io cu gradinaritu’ ca aveam o vecina, care, cum altfel, pe toate le stia mai bine. Una din sfaturile „tari” : „vezi de pui bulbul in pamant, sa-l pui cu inceputul de tulpina in sus” =))

  7. Articolul asta pare sa fie o parte din algoritmul de calcul al probabilitatii ca barbatul sa aleaga alte orientari…

  8. @Balaura
    Sincer, și eu încerc! Dar, uneori, mă dovedesc! Vor neapărat să mă convertească la cratiță. 😀

  9. @Vlad & Virtual
    Ședeți blând, că vă vine și vouă rândul! 😀

  10. @Mirela
    Păi, hai că te așteptăm să intri în club! 😀
    Nu pot bărbații să ne desființeze cum știm s-o facem noi, din interior. 😉

  11. @Strigo
    Asta sigur e soră cu femeia bucătăreasă! 😀

  12. Aia cu corn mi se pare periculoasa…c-are buzele subtiri…Alalta e blajina, da pana nu-ti cere un varf de cutit de zahar si-un pahar de ulei(cu-nprumut) nu se lasa…Si-un borcan ,doua cu filet pentru zacusti

  13. Mel, am revenit! cecilia aia era chiar mai rea ca vipera cu corn: de cate ori aratai bine, tinea sa-ti spuna ca te-ai prea acoperit cu fard (nu era adevarat) si de cate ori iti luai o haina misto, te avertiza ca te arata mai grasa! Sau mai slaba, daca erai slaba. Era o nasoala, ca asta descrisa aici, dar mult mai rea! :)))))

  14. Si pistolu ala din poza ,ce calibru are..?Asa,de curiozitate… :))

  15. @Virusache
    Ești de comă! Cum le știi tu… hai, recunoaște că ești pățit, ca mine! 😀
    Calibrul? Numai potrivit să-i închid gura. 😉

  16. @Mirela
    Recunosc că stai mult mai prost ca mine aici! Din păcate! 😀

  17. numai bune muierile astea ranchiunoase sa-ti strice bunatate de ziua! dar si cand vine randul nostru sa te tii. si-o iau si pentru ce n-au facut, asa preventiv! 😀

  18. Slvc, apoi am dezobisnuit-o repede. Ca i-am zis ca io fac „experimentele” mele 😀

  19. Redsky, mai, nu prea poate sa-ti strice nimeni ziua daca nu ii dai voie 😛
    Nici chiar viperele sau viperoii 😀

  20. Bună seara Buimacii! Vă salut maxim de pe plaiuri arabeşti!

  21. Heeeei, Sailor 🙂
    Buna seara!

    Cum e acolo, e cald? E liniste (ma refer inca nu-s demonstratii ceva) ?

  22. Salut Laura!
    E cam răcoare , 18 grade. Pentru zona asta e răcoare, da.La ora asta din noapte.
    Demonstraţii nu sunt si nici nu cred că vor fi pentru ca ăsta e cel mai liber si concesiv oraş din lumea arabă.Aseară am fost să iau puţin pulsul oraşului,ca joia la ei e cum e sîmbăta seara la noi.Deocamdata doar ma uit prin vitrine şi intreb de preţuri.Oricum, e raiul cumparaturilor.

  23. Saluti Sailore!!! strangi dolarii, da?? Merji treaba?

  24. Adica gasesti de toate la preturi mici?

    In ce ma priveste nu prea imi place sa fac cumparaturi 😀

    Si cum e sunt baruri asa ca la noi?

  25. Salut, Sailor!
    nr. 6, daca se poate, barosane !

  26. Marineru
    Bine-ai ajuns sanatos! Cu cumparaturile am inteles. Altceva interesant, dar mai pe doua picioare, n-ai vazut? 😉

  27. Domnu cu vaporu,spor la cumparaturi si bine ai venit!Inteleg ca esti vechi p-acilea…

  28. Deci , pe rand,
    Da Giana, strîng dolarii.Nu te îngrijora, ce e al tau e pus de-o parte.Totul e în grafic
    Laura,sunt preţuri mult mai mici ca în europa.Incepînd cu hainele şi terminînd cu ultimul model de PC tablet…Cît de nu ţi-ar placea ţie la cumpărături, aici cazi în păcat…
    Barurile nu sunt ca la noi in nici un caz.Adică se bea alcool numai în barurile hotelurilor .Nu sunt baruri pe strada in care să intri şi să comanzi o bere.Plus că băutura e foarte scumpă(cam 8 dolari o bere).Dar e bine că totuşi, exista.
    Traian, numărul 6 pentru crap, am reţinut, in magazin de scule pentru pescuit nu am intrat incă,era ca sîmbata seara si erau închise.Dar mai e timp…
    Voi cum vă descurcaţi cu factura la căldură?

  29. SLVC-super patit…Cunosc lectiile,ca pe tatal nostru..Ah,uitai de lingura de faina..Ce drac or face cu o lingura ,nu stiu..Si-asa-i dai mai multa…Si-o cana de zeama de varza, ca a ei a facut floare de-asupra…

  30. @Virusache
    Nu atât vechi, cât învechit în rele! Așa ca noi! 😀

  31. Seara buna Papa si Virus,
    Sunt si cămile cu doua picioare!
    Eu aici sunt cu alta treaba, cumparăturile sunt în secundar.Că am comandă serioasă, să nu vin acasă cu măna goală.Sunt pe Queen Elizabeth2, o mandreţe de vapor.

  32. Sailor
    Adica trebe s-o duci pe Queen asta, la Constanta ?

  33. Sailor, daca-i asa, ce faaain. apoi mi-ar trebui si mie cate ceva de acolo … hihiihi…

    Aici e frig si factura creste, da’ ce sa-i facem. Nu putem dardai 😀

    Pfuai, scumpa tare berea. Sa-ti trimitem ceva?
    Si tu ce faci pe vapor? Eu am vazut doar vapoare asa mari, dar nu am fost pe mari niciodata.

  34. Sa nu uiti de magazinu de pescuit..Esti d-al meu,inseamna…

  35. @silavaracald:
    pai credeam ca randul meu este tot timpul…

  36. Strigo,daca ai rau de mare,te-a vazut faru din Constanta.. :))

  37. Constanta am vazut-o si si vapoare. Habar nu am daca am rau de mare, ca nu am fost 😀

    Pe lac cu barca nu mi se face rau 😉

  38. Laura, si mie’mi place sa ma dau in barci 😀

  39. =))

    Si sa te dai in vapoare, ba 😉 ?

  40. Bai, sailor v-a raspuns dincolo, la postarea cealalta!

    Laura, in vapoare n’am apucat sa ma dau, ca m’am maritat! :mrgreen:

  41. Giana, bine ca ai anuntat, ca io tot pe vaporu’ asta 😀

  42. Am scris si eu ceva aici http://dindilina.wordpress.com/2010/07/20/sunt-misovagina/ despre unele femei care m-o enervat taaare rau intr-o zi. Si asa m-am descarcat 😀 si mi-o sarit in cap „live” care s-o simtit „ofensata”, uofff fimeile estea 👿

Lasă un răspuns

