Creştinească

Scrisă de virusverbalis
O să ziceţi că vreau să vă provoc sau să ies io în evidenţă, că-s mai al dracu. Nici pe departe. Şi nici nu mă las convertit, că la o anumită vârstă, se face greu lucrarea. Bănuiesc că mulţi dintre noi au credinţă, o chemare interioară, pe care o afişează mai mult sau mai puţin. Şi io am chemare, da’ n-am constanţă, intru mai rar în biserică. Un lucru e cert: vine biserica la mine. Şi asta se-ntâmplă în fiecare an, de Bobotează. Impactul auditiv începe pe casa scării când, parohul de cartier, împreună cu dascălu’ numit, încep să cânte din sfintele obiceiuri. Conform tradiţiei locale, primul lucru pe care-l fac e să aprind luminile-n apartament şi să pregătesc banii pentru părinte şi calendarul bisericesc. Urmează impactul vizual şi fizic. Anu’ ăsta, spre exemplu, am rămas preţ de câteva secunde bune fără vedere. La deschiderea uşii, cuviosul părinte mi-a ejectat din mănunchiu’ de busuioc o ploaie de agheasmă exact în proprii globi oculari. Pân’ la urmă, semn bun, de curăţire de păcate la gând şi la faptă. Parcă aminteam ceva şi de contactu’ fizic. Practic, aici se desăvârşeşte lucrarea, fiindcă ar trebui să-i sărut mâna părintelui. Nu ştiu dacă a observat, da’ de ani buni io mi-o pup pe-a mea. Profit de neatenţia cucernicului, Doamne iarta-mă! Calendarul l-am lipit în bucătărie, pe perete. E tipărit de eparhia Craiovei şi-l are pozat pe sfântul Irodion, stareţul de la Lainici. Îmi place de dânsul că are barba mai scurtă, nu ca sfântul cuvios Irinarh, de anu’ trecut.

Posted on Februarie 16, 2011, in Cu ochii cât cepele and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. Virusverbalis, asta blasfemie se cheama!

  2. Minoki, ce-i blasfemie? că nu pupă mâna popii?:mrgreen:

  3. Da’ cu poala, cum ramine ?

  4. Mie mi-a luat odată însoțitorul popii (târcovnic se cheamă oare?), când au venit de Bobtează, unica legătură de banane din vârful fructierei. Cică să le ducă nepoților. Era imediat după 1989 și încă nu se găseau pe toat drumurile. După aceea am aflat că omul n-avea niciun nepot, doar două fete sterpe.
    Poate că era mai bine să nu fi aflat.
    E pacientul meu acum. Abia mă abțin să nu-i amintesc de gestul lui de atunci.

  5. Si totusi … popa o furat telecomanda. Am zis!😀

  6. Mel, =)) =))

  7. Slvc, deeeeci… popa o furat telecomanda😀
    Popii, astia… n-i mai satura Dumnezeu (vorba lui muma)

  8. vv-pai daca tot nu pupi ce trebuie, la ce te mai obosesti?😀

  9. Si ne izbaveste de cel rau si viclean.. :))

  10. @Minoki, ne iarta barbosu!
    @Traiane,nu ,ca avea muci pa ea…
    @slvc-fa-i trimitre-n iad..I-auzi ,al reac…
    @Strigo,asa e ,nu-i…

  1. Pingback: Un an … | Noaptebunacopii's Blog

  2. Pingback: Reclama de la miezul nopţii « Blogul lui Victor

  3. Pingback: Cu Naşul la psihiatru – în varianta CFR (2) « Blogul lui Teo Negură

  4. Pingback: Magie aromată. Venezia, profumo di Laura Biagiotti « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

