Nu încercați să furați din magazin!

Un om informat e… avertizat! 😀

Scris de Ba_laura

Recunosc ca am facut o adevarata fixatie pentru afisul asta. O asa concentratie de stupiditati si contradictii in logica demersului rar mi-a fost dat sa intalnesc.

Este pozitionat in asa fel incat n-ai cum sa dai cu ochii de el decat cand iesi din magazinul Kaufland.

In interesul stimatilor nostri clienti, pentru a se evita orice neintelegere, va rugam sa folositi un carucior pentru cumparaturi.

In traducere libera, daca vreau sa cumpar un pachet de cafea va trebui sa iau un carucior din acela mare (singurul tip cu care magazinul este dotat). Bineinteles daca am o fisa de 0,5 lei.Daca n-am fisa o sa ma deplasez frumusel pana la informatii, o sa schimb niste bani, o sa ma intorc la intrare de unde o sa-mi iau ditai caruciorul, dupa care o sa intru in magazin, unde o sa pun constiincioasa pachetul de cafea in carucior si-o sa ma deplasez civilizat pana la casa, fara sa starnesc panica sau degringolada printre paznicii care m-ar vedea cu pachetul in mana.

Nu incercati sa furati din magazin.

Marturisesc ca paragraful asta ma seaca la inima de cate ori il citesc (adica de cate ori parasesc magazinul). Toata lumea stie ca noi , romanii, suntem hoti, asa ca lantul de magazine Kaufland s-a hotarat sa rezolve problema : ne educa! Eu, client stimat, (vezi paragraful 1) n-am sa fur data viitoare cand intru in magazin (repet, afisul il pot vedea doar cand ies) nu pentru ca e imoral, nu pentru ca asa am fost educata, nu din respect pentru proprietatea altuia, nu … in fine, pentru multe alte motive …Pur si simplu n-am sa fur pentru ca asa sunt avertizata in acest afis educativ!

Controlul gentilorin baza banuielilor concrete, pe baza comportamentului suspect constatat, ne permitem sa controlam gentile.

Precum Alexandra, care nu poate rosti cuvantul “sufla” fara sa adauge si-un “dom’ doctor”, asa si eu nu mai am banuieli. Ati ghicit: am doar banuieli concrete!

Control video – va informam ca spatiile noastre comerciale sunt supravegheate video.Conducerea magazinului va raspunde cu placere la intrebarile dumneavoastra legate de supraveghere.

Sunt fotogenica? Pantalonii astia ma ingrasa? Ce varsta imi dati din profil?

Plangere penala – in cazul fiecarui furt din magazin se va face plangere penala.

Deci nu va fi una cu lacrimi de crocodil. Sau lirica.

Pana la urma mi se pare corect: daca n-am respectat povetele de la paragraful 2 merit sa se planga penal!

Accept – Prin intrarea si stationarea in magazin fiecare persoana se declara de acord cu regulile de conduita din magazin.

Pacat ca  persoana afla toate aste dupa!

N-am sa fiu absurda si n-am sa pretind ca suntem un popor de ingeri ad integrum, descendenti directi ai dacilor, care – nu-i asa? – stie o lume intreaga ca erau cei mai viteji si mai cinstiti dintre traci… Dar eu le decartez lunar cateva milioane bune, nu fur, nu injur, nu scuip pe jos (la naiba, mai traiesc cateodata periculos si intru fara carucior).

Oare ce procent din “stimatii clienti” fura? Sau, mai important, cati dintre cei care nu fura sunt cinstiti pentru ca au citit acest afis educativ?

Casierii sunt atent dresati sa se salte vizibil peste tejghea la trecerea fiecarui “stimabil client”, nu cumva acesta,  hot nativ cum este, sa mai lase marfuri in cos fara sa le mai plateasca. Gimnastica asta ostentativa nu este o initiativa individuala, i-am vazut nu odata obositi si agasati ei insisi de toata povestea, de unde trag concluzia ca este o sarcina de serviciu, iar cineva chiar urmareste indeplinirea ei. Ma intreb de ce-i mai chinuie, cand cu o simpla oglinda indreptata intr-un unghi convenabil treaba s-ar rezolva intr-un mod mult mai discret.

Partea cea mai trista a acestei povesti abia acum urmeaza: dupa ce ai platit, in intervalul de timp care se scurge pana la tiparirea bonului fiscal, esti intrebat cu un zambet de plastic : “V-a placut vizita in magazinul nostru?” Lumea raspunde automat “Da” si pleaca mai departe. Eu raspund ”nu,   din cauza afisului de la intrare prin care sunt educata ”sa nu fur” (sunt atat de explicita pentru ca niciunul din proaspetii angajati, care sunt majoritari, nu stiu de existenta acestui afis).

Ei, si ieri seara, o fata draguta, tanara, viitor de aur al tarii noastre, a rotunjit catre mine niste ochi bovini, a ridicat din umeri si m-a intrebat: ”SI CE-I RAU IN ASTA?” Nu era ironica, pur si simplu nu intelegea. […]

Posted on Februarie 3, 2011, in Cu ochii cât cepele and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 31 comentarii.

  1. pinguinu nuclear

    „Controlul gentilor – in baza banuielilor concrete, pe baza comportamentului suspect constatat, ne permitem sa controlam gentile” – nu au voie sa te atinga sau sa iti atinga bagajele fara acordul tau.

  2. clar nu educa pe nimeni cu avertismentele astea, insa poate ii mai descurajeaza pe aia „nativi” sa completeze din magazin.

  3. Păi, dacă e scris la ieșire, nu la intrare, chiar nu văd rostul unei asemenea atenționări.

  4. redsky, cati „nativi” ai vazut citind afise educative?
    de fapt intrebarea corecta este cati „nativi” ai vazut tu citind?

  5. suna a’ dracu’ de urat ce-am scris. ma refeream strict la „acei” nativi.

  6. :)) te opresc eu!
    Uite,eu nu am vazut asa ceva scris la Kaufland-ul ,,meu :)).
    Da o sa ma uit data viitoare!

  7. …Nici la ala de la Obor – Colentina .
    In schimb, la XXL cer sacosa la control !

  8. am facut un studiu de caz si-am intrebat si pe altii daca la kauflandu’ lor exista afisul.
    si mi s-a confirmat ca da, in locuri in care cu greu il bagi in seama, exista si-n alte orase.

  9. Uite, o să mă uit și eu, de curiozitate!
    Oricum, nu are nimeni drept de percheziție decât cu mandat. Poate că dacă ne-am cunoaște mai bine drepturile, nu ar mai fi abuzuri de genul acesta, pentru că e în mod clar un abuz.

  10. Pe tine te intreaba daca ti-a placut vizita in magazin? Pe aici nici macar atat. Aceleasi fete acre si impovarate de grijile de zi cu zi stau la case ca niste robotei si isi fac treaba pe banda rulanta, precum marfurile care trec prin fata scanerului.

  11. În Târgu Mureș ne întreabă din când în când. Și sunt destul de amabile în general.

  12. Nici pe mine nu ma intreaba nimeni daca mi-a placut vizita, dar vazandu’le figurile impovarate simt nevoia sa fac o glumita, ceva si sa’i determin sa-mi zambeasca ba chiar sa’mi ureze o la sfarsit o zi buna! 🙂
    Azi sunt modesta, am uitat sa va spun… 😀

  13. Eu banuiesc ca „nu furati”-ul ala este ILEGAL. E o preuspunere ca toti cei ce inra in Kaufland fura. Nu am timp si chef sa ma preocup de problema, dar daca as fii clienta acelui magazin as cuta un jurist, un avocat ceva, care sa analizeze situatia. NU SE POATE CA UNII SA N FACA HOTI ASA! As pune ceva anunturi cu problema asta, as da la ziar, egal, as mai gasi vreo cativa si as lamuri chestia.

    SIGUR exista si juristi sau avocati care cumpara acolo.

    ASA O INSULTA nu as permite. Nu as mai cumpara acolo nimic si as inceca un boicot.

    Il citez pe unu comentator, pacat ca nu mai stiu cine era: „daca esti f… inseamna ca stai in pozitia convenabila”.

  14. buimaci, am scris ca naiba, scuze ca nu mai pot corecta gramatica 😦 (offf, editul asta!)

  15. Laura, las’ ca ne duce capul, intelegem si stim ca stii sa scrii 😀 nu’ti mai face atatea griji! 😉

  16. Păi coano Laura, e cum zicea văru’ Tănase ( gardian public sau poliţist comunitar cum drec io mai fi zicând acuma ):
    – Băăăăă, noi trebuie să ne uităm atent la oameni, că fiecare cetăţean E UN POTENŢIAL INFRACTOR !
    Pricepuşi.
    ps.
    Aia cu poziţia o spuse frati-miu !

  17. Laura, in sfarsit cineva care mi-a inteles revolta cetateneascaaaa!
    Pai exact asta ma infurie pe mine: presupunerea stupida ca suntem toti hoti!
    Convingerea naiva ca afisul educativ in care suntem anuntati ca nu e legal si frumos sa furam o sa ne aduca in randul oamenilor cinstiti este cireasa de pe coliva !

  18. Geo, :-*

    Nea Stelu, parca nu te-am mai vast pe aici. Apoi daca o spusa frati’ tu si am retinut, inseamna ca ceva-ceva are el de m-o atins ase. Si daca matale ai fii ca el, numa’ bine 🙂

    Mersi ca ase m-ai dumirit cine-i frati’tu de mai in ceata is 😀

  19. Sotul catre sotie:
    – Ce idioata esti!
    – Bineînteles ca sunt idioata. Daca eram casatorita cu un preot, eram preoteasa!

  20. si ce, daca aia scriu pe perete ca toti cumparatorii sunt hoti, eu n-am alta treaba decat sa-i cred? cine stie ce idiot retardat o fi conceput afisul si l-a popularizat prin tara?
    hai sa nu devenim prea sensibili cand nu e cazul!

  21. Kaufland are experienţă în jignirea clienţilor.Prima dată am trecut pragul magazinului din curiozitate , să compar preţurile , şi la ieşire, fiind eu cu mâna goală, am fost oprit şi supus unui control corporal. A durat cam un an de zile până au renunţat la obiceiul ăsta.

  22. ba mie imi place la Kaufland, au produse ieftine, na!

  23. si nici nu m-a bâjbâit nimeni! asta nu ştiu dacă-i musai de bine! 😀

  24. Maaai, io zic ca nu-i bine sa-i lasam sa ne batjocoreasca asa. Ca apoi sa nu ne mire ca isi plateste si trateaza angajatii aiurea. IO ZIC SA LUAM POZITIE!

  25. Măi, vă adunarăți aici la Kaufland și-l lăsarăți pe cuțulache ăla utilitar singur! 😦

  26. Dragă autoare (m-aş adresa cu apelativul „colega” dar nu ştiu dacă-mi este permis), mi-a făcut plăcere să citesc cele scrise de tine şi aproape că m-ai făcut să mă simt prost (şi nu în sensul de jenat) constatând că, prin comparaţie, e mult mai uşor să te citesc pe tine decât pe mine.
    Să mai scrii!
    pies: am călcat şi prin „grădina” ta şi dacă n-aş sta la bloc (încă), m-aş apuca de grădinărit!

  27. Draga colega Vlad (se poateee, cum sa nu se poata?), m-ai emotionat de nu mai pot cu modestia si cu indemnurile tale!
    De gradina … ce sa zic? O sa-ti vina si tie randul 😀

  1. Pingback: Girl from Ipanema. O plajă, o fată și un cântec « Mirela Pete. Blog

  2. Pingback: Expresia bunului gust: Van Cleef & Arpels « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

