SADA

Nu știu ce concluzii ați tras voi din discuțiile pe tema limbajului folosit pe acest blog, dar colega noastră Didina și le-a formulat pe ale ei într-un mod chiar elegant. Fata asta evoluează uluitor de rapid. Se pare că simplul fapt că stă în vecinătatea noastră o motivează să devină o persoană mai cultă, elevată și intstruită. Chiar și doar pentru atâta lucru și tot merita să facem acest blog.

Scris de Didina

Ieri sa-pucară buimacii eștia să ia pulsu la comentatori, de parcă iereau volontarii ăia care-și coc creherii vara pân parc și le ia la lume tensiunea. Cică dacă pot sau nu să vorbească porcos pe blog. Am încercat și io s-ămi esprim opinia, da na-veai loc de limbutele și guralivii ăia, așa că am decis să le dau exemplu și să folosesc dea-cum numa limbaj deă-la escavat. Escamtotat. Elevant, adecă. Așa că ma-pucai să studiez.

Deci. Pe sară dădui s-aprind aragazu, să coc niște bulughine și să fac un borșuleț de găină, că se-ntoarce Barilu acasă și nu  se face să-l aștept cu dinaintea goală. Așa că am scos la dezghiețat galița de mi-o trimesă muma de Crăciun și na-vui timp s-o fac, că… n-avui, punct. Loai chibritele și scăpărai un băț. A naibii! În loc să ia foc, o făcut artefacte de-alea cum fură pe cer de revelion. Adecă o loară în mai multe derecții, pintre care și pe rochia mea a noo, că uitasem să-mi pun șorțu. Sită o făcu! Ieczact colo, unde se văd… unde se văd, ce mai! Și atunci am avut o eventrație… e relevație… o revelație: iote așa-s și gândurile omului!

Să vă iesplic!

Te duci, de-o pildă, în cămară se iei oțetu. Când dășchizi ușa, vezi că-s plini păreții de molii, așa că vrei să iei pămătufu de praf să le aduni. Da cân ajunji în debara, vezi că deterjentu îi gata să pice di pe raft, așa că faci o țâră  de ordine pea-colo, ocazie cu care ocservi că soluția de șters geamurile îi pe sfârșite, așa că trebă neapărat să iei alta. Așa că te întoci în bucătărie și o adaogi  pe lista de pe friogioder, care oricum îi de-o lună acolo, da tot na-i cumpărat încă nica din ea… care  friogioder n-ui chear curat, așa că-i tragi rapid o cârpă pe fațadă, da aplecând-ute să-l speli mai jos, vezi prafu de sa-dună supt dolap, așa că iei mătura ș-il strângi, că nu vrei să zică lumea despre tine că iești fo îngălată… Și uite așa mai departe, așea că la final ajungi să nu mai ști de unde ai plecat și unde vrei să ajungi. Ma-m informat! Îi zice Sindrumul Atenției Deficitare la Adulți. Adecă SADA. Așa că vreau să mă puneț  și pe mine acolo printre academicienii buimaci, sub Papa, cu ocservațiile mele practice. Și cu ne-ologismele de le subliniai cu roș acilea. (Mă uitai în dex,  da nu crecă îi corect cum scrisară iei într-un cuvânt: neologism. Ca și neurolog, care crecă tot greșit îl scrisară. Tătă lumea știe că doftorii se împart în doo categorii mari: urologi și ne-urologi, adecă cardeologi, oftamologi, dermatologi, alergologi, iendocrinologi…)

Posted on Ianuarie 26, 2011, in Seralu și fefeu, neică! and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 26 comentarii.

  1. mai Didino,eu zic sa te puie deasupra lui Papa ca e mai bine!
    Si asa e,aseara erau mai mult limbute decat guralivi si ei au aparut,s-au dat pe footbal :)) .
    Auzi..SADA :)) .

  2. Doamnă Scorpio
    Nun-drăznesc s-ăi propun asta, că-i un domn.
    Da dacă-i domn zic io co să mă lese să stau unde vreau io, adecă cân supt, cân deasupra. 😀

  3. Didino, no hai să te țuc, că prea bine ai scris! 🙂
    Revin cu commenturi, after work!
    Scorpio, ieri era football, cică, nu fotbal! 😉

  4. Didino, tradu-mi și mie, în limbaj ”deă-la escavat. Escamtotat. Elevant, adecă” ce înseamnă ”bulughine”…și descrie-mi, please, cam cum arată! 😉

  5. Adecă picioci, barabule, crumpeni… Cartofi, doamnă. Și arată cam cum arată cartofii… că mii greu s-ăi descriu. Mai albi, mai roșii, mai galbeni, după cum lii soiu.

  6. mirela..pai da-football,de la oo :))

  7. floru' din grădină

    Galiţă.
    Ai !?!?
    :))

  8. Didino, cartofi erau!? Și eu, care credeam c-or fi crevete, sparanaghel, chestii socoteli! 😉

    Uite-un banc cu cartofi (=barabule)
    Elevii trebuie să facă versuri cu rimă.
    Elevul Bulă: Foaie verde, barabulă
    Io-s în apă pân la brâu.
    Profesoara: Și unde-i rima?
    Elevul: În apă!
    😆

  9. @Floru: Bună ziua!

  10. Scorpio, este! 😉

  11. floru' din grădină

    bonjur !

  12. Buna ziua ! Stimata doamna Didina, va multumesc ca datorita d-voastra am resuist sa imi pun un diagnostic precis. Am si eu deamai SADA de nu o pot duce.

  13. @Mirela, m-ai topit! 😆
    Didina, un cuvant nou si absolut fermecator. 🙂

  14. Xaba, cartoful nu-i cuvânt, e papa bun. De exemplu, cartofi franțuzești! 😉

  15. P.S. Doar nu e la spam al meu soț, că noi scriem umăr lângă umăr, și ne râdem cot la cot….nu mă coti! hahahaha! 😆

  16. Didino, sunt din ce în ce mai mândră de tine!! Bravo fatăh! ce marcă de clor mai foloseşti că văd că-ţi prieşte!

  17. floru' din grădină

    ACE !

  18. @Pamela, salut! 😉

  19. Mirela, salut fatăăăă! ce trendy flendy eşti azi!!! Ţi-a luat Bade pălărie nouă, ha?

  20. Didino, u made my day, bebe 😀

  21. De la futeball, sa trecem la futevint. Echipa Dinamo, jucind excelent, a reusit un rezultat de exceptie in compania Austriei Vienna. Au luat-o doar cu 3-0 😆

  22. @Pamela, photoshopu mi-a luat-o! 😉

  23. Didina, ia spune-mi si mie cum faci tu artificii din chibrite? Ca eu, oricat incerc, nu imi iese si pace! :))

  24. Lasă că te învață tanti-ta Didina. Numa să vii cu rochia a bună, ca să ții minte toată viața! Că n-am timp să esplic de mai multe ori. Și nici tu rochii! 😀

  25. =)) =)) =))
    Si cand ma gandesc ca toate le-ai facut in rochia cea noua :D…

    Didino, da’ amu ca stim boala, ne dai si un antidot ceva???
    Nuuu, nu mopu’ 😉

  1. Pingback: 27 Ianuarie « Ioan Usca

Lasă un răspuns

