Belu. Sau cum am spus io lecţia perfect, da’ m-am ales cu un 4 (patru)

La așa echipă eminentă, și colaboracii sunt pe măsură. Studioși de mici. Și cu rezultate pe măsură. Ca, de exemplu, domnul Bucur. Victor Bucur!
Scris de Victor

Măcinenii veseli, vi-l mai amintiţi pe Belu? Pentru toţi ceilalţi: Belu era profesor de Filosofie şi Economie (şi naiba ştie ce mai preda el) la singurul liceu din Măcin. Era deja bătrân pe vremea aia. Nici nu ştiu dacă mai trăieşte. Belu nu era numele lui, dar foarte mulţi credeau contrariul. Era atât de puternică această convingere, că mulţi habar n-avea cum îl cheamă cu adevărat. Eu nici acum nu ştiu. Aşa… Omu’ ăsta avea o serie de caracteristici care-l făceau o figură cu adevărat deosebită în liceu (şi în toată urbea). În primul rând, era albinos. Gura lumii zice că ar fi suferit un şoc în tinereţe când şi-a văzut soţia şi fiica călcate de tren (unii zic că doar soţia) şi atunci a albit brusc. Habar n-am care-i adevărul. Cert e că decolorarea irisului cumulată cu vârsta înaintată a rezultat într-un deficit de vedere foarte sever. Adică omu’ era orb ca o cârtiţă. Deşi nu lăsa se se vadă asta  când era pe stradă sau pe holurile liceului (cred că se orienta ca liliecii), în anumite activităţi nu mai putea să-şi ascundă handicapul. De pildă, era nevoit să-şi lipească la propriu nasul de pagina catalogului pentru a reuşi să citească sau să treacă o notă. Binenţeles că noi, ca bravi liceeni, am şi început să profităm din plin de asta. Deşi moşu’ încerca din răsputeri să ne ţină piept compensând cu auzul şi mirosul, nu făcea faţă. Eram prea mulţi, prea nebuni şi prea ingenioşi.

Aşa că au început să apară, firesc, activităţi specifice orelor cu Belu: fumatul în clasă, la geam în ultima bancă (dacă nu simţea profu’ fumul; câte jumătăţi de ţigară fumau oamenii de serviciu de pe urma noastră!…), juma’ de clasă absentă (la biliard la barul din apropiere), dar prezentă în catalog, copiatul în nesimţire la extemporale (foarte rare, că era conştient şi el săracu’ că-s inutile), ieşitul tiptil din clasă dacă erai norocos să te asculte la începutul orei şi te plictiseai, etc.

De-acu’ începe naraţiunea:

Într-o zi frumoasă de primăvară, numai bună de un biliard, înainte de ora de Filosofie (exact, cu Belu) mă îmbie unu la o bilă.

– Nu merg mă, că n-am notă, tre’ să m-asculte.

Ăla:

– Bine. Io plec. Am notă. Dacă e, mă dai şi pe mine prezent.

Avea notă, îl durea în pix. Pleacă. Io rămân. Mă uitam pe geam şi oftam după biliard şi ziua frumoasă de afară. Intră profu’, face prezenţa. Toată lumea prezentă, binenţeles. Io am spus prezent şi în locul ăluia. Vremea ascultatului… Frunzăreşte Belu catalogul cât îl frunzăreşte şi se hotărăşte: Eiub Narcis. Dobitocu’ de-a plecat la biliard şi io l-am dat prezent. Acu’ ce dracu’ fac? Îmi venea să-i zic lu’ profu’: “Vezi, chiorule, că ăla are notă!”. Secundele treceau, profu’ aştepta, toţi ochii colegilor aţintiţi spre mine… Hmmm… dacă profu’ nu s-a prins când l-am dat prezent pe dobitoc, înseamnă că nu-l ştie bine nici după voce, îmi spun. Aşa că îmi fac curaj, mă ridic şi zic lecţia în locul ăluia. Impecabil. Doar învăţasem, că ştiam că n-am notă.

– Stai jos, 10. Binenţeles că în momentul în care trece nota vede şi nota precedentă: Aaaa… uite, aveai notă (Nota mea: morţii mă-tii de chior!) Acu’ poate nu mai vii la ore că ai două note…

Gata. Am scăpat. Îmi rămâne Narcis dator cu un tir de bere. Mă aşez. Savurez momentul de calm de după furtună. Oftez uşurat. Mă relaxez. În clasă – linişte. Doi tâmpiţi fumau în spate şi se hlizeau daţi pe silent la nişte gagici de-afară. De-odată vocea lu’ profu’:

– Bucur Victor.

Instinctul a fost să sar în picioare. Belu continua ascultatul şi acu’ se vede treaba că a fost mai atent să vadă cine are deja notă. În fracţiunea de secundă imediat următoare mi-am dat seama: “Acu’ zece secunde eram Eiub Narcis, nu pot să fiu Bucur. Că chioru’ aude bine. Mă recunoaşte după voce. Vaisămbagpula!” Mă uit prin clasă să văd cine a mai rămas la oră mai răsărit cu notele. Îl văd pe Ismet în faţa mea şi îmi aduc aminte vag că p-ăsta la ascultat deja cu o săptămână în urmă. Nu-mi surâdea ideea asta, dar nu prea aveam alternative. Avea note bunicele (foarte isteţ dar nu se omora cu învăţatul). Mă uit cu subînţeles la el. El ridică din umeri. Mă încrunt la el. El face o faţă de genul: “Ok, dacă insişti…” şi se ridică în picioare. Părea relaxat. Mă relaxez şi eu. Profu’ aude mişcare şi îşi mută privirile (de formă) spre el. Scurt moment de tăcere şi de panică, după care turcul deschide gura:

– Dom profesor, nu mi-am învăţat pentru astăzi.

Futu-ţi morţii mă-tii! Mi-am luat 4.

Posted on Ianuarie 24, 2011, in Ăștia suntem, cu ăștia defilăm! and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 19 comentarii.

  1. hihihihihi
    ce tare!
    l-ai luat la bumbacit pe vinovat?

  2. Excelent!
    Păi, n-avea de ce, Zacule, că l-a servit turcul! 😀

  3. Cred ca singurul vinovat era doar Victor. S-a bagat in o situatie si a jucat conform regulilor. Acum, mai si pierzi! 😀

  4. Hehehe ! mai Bucure trebuia sa te bucuri, aveai nota ! Victoriosule !

  5. Chiar așa cum zice Mișu!
    Un timp aveai voie să chiulești și tu, că erai deja aranjat. :))))))))))))))))

  6. floru' din grădină

    alooo, domnu Victor !
    Asta tradus sună :
    Facere de bine – futere de mamă.
    Sau :
    Cum te ajută un prekin – nu te f-te nimeni.

  7. Daca nu-i inspirata din Cismigiu & comp. ,postarea e
    haioasa si plina de invataminte!

  8. Daca dam la o parte injuraturile, postarea si subiectul sunt foarte amuzante.
    O zi faina tuturor!

  9. Mulțumim, minoki!
    Din păcate, vor mai fi și înjurături pe aici. Și cuvinte mai fără perdea, fiindcă e un blog pentru adulți. Aaa, nu XXX, dar totuși, mai apropiat de viața reală ca altele. Chiar decât blogurile noastre, separat. 🙂

  10. Dragi buimaci, nu sunt minora, nu trebuie sa imi spuneti ca e un blog pentru adulti. Eu ma amuz tare de postari si atat. Sunt foarte amuzante. si mai aparte decat decat ce am citit pana acum. Va felicit inca o data!

  11. Mai bine sa vina la mine tirul bere…. sa dau adresa?

  12. Ba mie să nu-mi vină niciun tir p-acilea, c-ăs sătulă de tiriști!

  13. @Zaqk: Aşa e. Sunt vinovat. Îmi asum.

    @Mishu, ŞLVC: păi şi ce credeţi că am mai dat pe la orele lui în jumătatea aia de trimestru? Bine înţeles că Narcis s-a revanşat şi m-a cadorisit cu un 9. Mi-a ieşit media 😀

    @cloru’ din grădină: eu bag mâna în foc că a fost involuntară futerea. Eram prea mici, prea uniţi şi prea trei promoţii mai înspate ca să fim atât de meschini şi răi.

    @Traian: Îţi jur că-i din desaga proprie cu amintiri. Ba chiar mă mândresc cu faptul că prin articolul ăsta l-am regăsit pe Narcis, care în neţărmurita lui modestie s-a googălit singur şi a ajuns la mine pe bloagă. Vrei să-l chem să dea cu subsemnatu’?

    @minoki: Aşa suntem noi, mai slobozi (sic!) la gură. =))

    @Virtualu’: Nu ştiu dacă Narcis mai e dispus să presteze tirul ăla de bere după nota 9 cu care m-a blagoslovit. Eventual o navetă, pentru diferenţa de puncte. Dar tanti Didina ce zice? Io nu cred că o deranjează tiriştii cât sticlele goale. La fel ca şi scrumierele pline. Că dacă era invers, altfel stăteai de vorbă cu dănsa.

  14. M-am râs! 😆 😀

  15. Daca iti zic ca si mie mi s-a intamplat ceva asemanator ma crezi? 🙂

  16. Hello!
    Virtual, Didina, Georgiana, mishulake, Silavaracald, Scorpio, am onoarea să vă mulțumesc pentru acele minunate urări! 🙂
    I pup you și ne revedem.
    Momentan, munca-l face pe om (așa că, la muncă!), dar o să vedem noi dacă lenea a ucis pe cineva, mda…(mai pe seară!).
    😉

  17. floru' din grădină

    Coano Didino, da di ce ?
    Luminează-ne ?

  18. ce faina faza! zi-ne daca ala mai traieste 😀

  19. @red: Cine? Belu?

Lasă un răspuns

