Te joci!?

Azi e ziua dedicată învățământului. Dimineața, vom da cuvântul unui profesor, ca după amiaza să vedem cum se văd lucrurile din partea cealaltă a barierei, adică a elevului.

Scris de Mirela Pete

Era o adevărată nevastă de-a Carmangeriilor, Fier-vechiului  sau Imobiliarelor. Șuvițată, coafată la Fistic, french manichiurată tot acolo,  înțolită în blugi cu caca la fund (așa am eu obiceiul să le spun respectivilor blugi, deoarece așa arată dumnealor, de parcă ar fi croiți anume pentru a păstra ceva acolo, la baza fundului purtătoarei), primii din Cluj, bine asortați cu maldărul de lănțoace din aur, încolăcite în jurul gâtlejului, imediat sub gușa de canonic. Asortate și ele brățărilor din argint masiv, ornate cu pietre, posibil Swarovski. La așa blugi, așa toace, de vreo 12 cm, înfipte în pantofii din piele de biată târâtoare ecuatorială, probabil constrictoare, ucisă fără sens.

Dar nu detaliile vestimentare vreau să le discut aici. În spatele femeii împovărate cu chestii scumpe și  chicioase, obținute de pe urma afacerilor unui soț  care-o aștepta plictisit, vorbind la cele două celulare, în jeep-ul negru, uriaș, oprit neregulamentar în fața porții școlii,  se ascundea  o fătucă roșie și fericită.  Se uita mândră, fixându-ne ușor ciocuș, dar simpatică, la urma urmelor.

Colega de engleză se ridică la apel, că banii-s bani. Pe vremea aceea încă nu-mi dădusem demisia din învățământ și asistam la atacuri de genul acesta, care aveau loc în sala profesorală destul de frecvent.

-Mi-o zis  că tre’  meditată! trânti femeia purpurie.

-Bună ziua, încercă să o introducă pe tărâm civilizat, colega de engleză.

-La  engleză da și la franceză,  continuă soția Carmangeriilor și Imobiliarelor.

-????

-Hai, fă,  la tantile astea, strigă mămica, zornăind din brățări.

-Doamnă, insită colega de engleză, eu nu…

-…iumâna!

-Vezi ce tanti drăguță! Hai, spune tot ce știi, o fixă mama-zmeu, cu piepul suspect de ridicat și cu ochii încercuiți cu un ceruleum aprins, privind-o amenințător.

– (pauză).

-Hai, zi! insistă opulența-lipistă-de-gust, cocoțată pe șerpii ecuatorului.

-Gud  moining hau a iu a iaic mi-ic mai neim  i

…oops, că pe ”s” nu-l putea înlocui cu ”i”, precum făcuse cu ”r” și ”l”. Începu să ne privească absolut tâmp și dușmănos, în același timp. La un moment dat, s-a înroșit atât de tare,  încât am sărit să-i dau puțină apă.

-Lăsați copilul, doamnă, vă implor! a intervenit colega, realmente speriată.

-De doamna aveți nevoie! sări cineva în ajutor, având șansa să o zărească pe logopeda școlii, intrând în sală.

-Ce, îi tot de engleză?

-E logoped, fata are nevoie de logoped! se lăsă moale pe un scaun colega de engleză. Or fi buni banii, dar aștia au miros, îmi susură ea.

-Învățăm întâi să vorbim corect românește, iar apoi trecem la limbile străine, o privii împăciuitor pe mama-inelelor-puse-pe-degetul-gros.

-Tre doar engleză și franceză, se încăpățână nevasta tuturor Apartamentelor de închiriat, vândut, cumpărat, negociat.

-Desigur, dar e încă mică, un logoped ar face minuni, se lansă în conversație un coleg de sport.

-Să mergi tu la locopret, țâcă! îi aruncă mămica Lanțurilor prea –groase-din-aur-masiv și plecă, târându-și fata, care se liniștise cu un lolipop turcoaz, primit drept în gură, de la zmeoaică.

Ne-a scos limba, să vedem că-i albastră deja și… duse au fost! Nu înainte de a-i trânti colegei de engleză apelativul:”ăiăntoacă”! Ceea ce, desigur, ați ghicit că se traduce prin ”sărăntoacă”, un termen pe care mama-aurului-în-cantități-indecente îl folosea des pe-acasă, adică pe la vilele lor de pe anumite străzi (nu spun care).

§§§

Au trecut ani buni de-atunci. Fata e acum studentă la Jurnalism în anul I, înscrisă cu bani.  Bani mulți. Știu de la foștii mei colegi, cărora le-a devenit, totuși,  elevă. Dacă mama-tuturor-posibilităților și-a pus în gând să fericească lumea cu roșia-i fătucă, n-a mai scăpat nimeni. Ca toți pelticii sau gângavii, va ajunge probabil la vreun post de televiziune, că acolo par să se adune majoritatea sâsâiților și rârâiților. ATENȚIE! N-am nimic cu acești oameni, pot fi chiar simpatici, dar nu mai pot să-i aud la radio și TV. NU! Nu-mi spuneți să mut canalul, că peste tot e plin de ei; pare a fi un criteriu de selecție, nu de respingere. Defectele de pronunție se pot remedia. Dacă nu se face acest lucru, nicio problemă, dar să stea departe de radio și tv! Să scrie, nu să vorbească publicului! În încheiere, vă voi dezvălui cu cine ne-am luptat, de fapt, atunci: cu mâna dreaptă a directoarei  (un monstru de 185 cm înălțime și vreo 130 kg de răutate și prostie), care a primit-o, ceea ce a dus la pedepse aspre aplicate celor care nu au luat mită, adică noi. Mai puțin celei de franceză, care-a luat! Alte detalii nu vă dau… adică, hai să vă mai spun că și-a luat mașină nouă în anul acela. Te joci!?

 

Posted on Ianuarie 17, 2011, in Tichia de mărgăritar. Bookmark the permalink. 93 comentarii.

  1. nu ma joc. e penibilo-jenant!

  2. Bună dimineața, Buimacii!
    Păi…la început de săptămână, în cea mai ocupată zi din anul ăsta (pour moi), am azi și serbare Eminescu la școală , că Enya are de zis o grămadă de poezii, și trebuie să merg, evident!), am de terminat un mare proiect (pe bani, no) și uite, hai să fac eu un pariu că luni-dimineață-la-ora-asta, când lumea recuperează timpul dansat în weekend, n-o să cam dea nimeni pe-aici! Și să PIERD acest pariu!😉
    Hai să vă văd, că tema-i pe rol, chiar dacă întâmplarea are vreo 5 ani vechime!

  3. Ba eu mă joc!
    Uite, ai dreptate cu TV-ul, peste tot de peltici dai, nu înțeleg o știre! Oameni simpatici, n-are nimeni nimic cu ei, dar NU la tv și radio! Și logoepezii șomează.
    Așa cum spui, copiii trebuie să învețe mai întâi să pronunțe corect limba maternă, apoi s-o dea în limbile străine.
    EBA ar fi prima care ar trebui să ia exemplu!

  4. @Xaba, cu EBA pui punctul pe i!
    uite:
    EBA :
    – „Poţi să ai şi eşecuri, poţi să ai şi succesuri, pot să fie oameni care nu vor să vorbesc cu tine.”
    Ca să nu vorbim de pronunție, care e de neînțeles. Și noi plătim!😀

  5. Nu-i ea cea mai de neînțeles.Dar noi plătim!
    Și totuși…

  6. Gângăveala românească la rampele Europei, care-i cu ochii și cu URECHILE pe noi!
    @zacq, acum am citit. Care-i treaba?
    O zi bună!

  7. vrei sa spui ca dupa-amiaza aflam punctul de vedere al … pelticei? Sau al mamei cu lanturile?🙂

  8. Haideți măi, că niciuna nu-i mai simpatică decât madam Firea, cu ale ei ”Șaizețișiținți”!
    :))
    Ce- aveți cu gângavii? Ai și ei publicul lor. Care probabil că sunt la fel ca ei, că altfel nu i-ar pricepe.😀

  9. @coolnews, pe al pelticei l-am aflat: ”scoate limba la tantile alea!”(doar e albastră)
    Pe al mămicii, cine nu-l știe? E..e..eu…eur..oi! Oi oi oi!

  10. Ei, vedem noi pe al cui…
    Cred că totuși pe al unui elev-model!😀

  11. @Silavaraclad, cum de-am uitat-o pe madama tuturor posibilităților-aurite-gângăvite, preferata tuturor comentatorilor tăi!? Bună postarea aia de la tine, trebuia să facem un …melanj!😉

  12. @Buimacii, good point!😉

  13. Excelent debut de roman – inclin sa cred ca va fi un roman.
    Buimacilor nu le lipseste talentul si inspiratia.
    Spor la scris si noua spor la citit.

  14. cat exista cerere exista si oferta! daca oamenii se uita la tot felul de chestii de gust indoielnic, astia vor trona mult si bine pe sticla si in urechile noastre!

  15. @Silavaracald, decât s-o aud pe Firea, bleah, mai bine scoate limba la mine fătuca aia roșie și peltică. Dar să nu fie mă-sa acolo! :)))))

  16. @Redsky, ca și DD, de altfel! Tot o gângăveală, nu-i așa?!

  17. @Xaba
    Haidi bre, ce nu-ți place la ea? În afară de dicție bineînțeles?
    Felul în care face pe doamna dirigintă cu invitații ei?😉

  18. @Red, ai dreptate. Noi toți, care refuzăm să-i corectăm, care-i ascultăm și ne complacem, suntem vinovați.
    De aceea am și scris, pentru prima oară, un astfel de articol.😉

  19. Mulțumim, Gabriela!
    Mai e loc de colaboraci. Dacă te interesează, dă doar un semn!🙂

  20. @Silavaracald, nu-mi place cum a ”stat ea pe pastile”, ca apoi să se agațe de primul-bogătaș-care-i-a-apărut-în-cale! :))

  21. @Gabriela Savitsky !
    Onorat!
    Buimacii fac carieră! Succes Buimacii, la munci cu noi!🙂

  22. @Gabriela, bun venit!
    E o adevărată bucurie. Nu știu dacă e început de roman, dar dacă tu spui, încep să mă gândesc la asta cu toată seriozitatea.
    Revin ceva mai târziu! Spor și veselie! :))))))))))

  23. Si daca tot NU l-au comemorat pe Eminescu televiziunile, poate aflam si de ce…

    „Tot ce e perfid şi lacom, tot Fanarul, toţi iloţii,
    Toţi se scurseră aicea şi formează patrioţii,
    Încât fonfii şi flecarii, găgăuţii şi guşaţii,
    Bâlbâiţi cu gura strâmbă sunt stăpânii astei naţii!”

    QED!

  24. De ce și-ar aminti?! Au alte probleme, să-și asigure succesurile!😉

  25. La asa parinti, asa copil. Dar si ei traiesc printre noi. Ba, mai grav, se mai si inmultesc.🙂

  26. wow !!! :))))
    de parcă nu eram suficient de buimăcită…
    ce loc fain şi buimac (cu accent pă prima silabă😉 )
    no, buimăceală de largă respiraţie ce să zic
    inspir/ expir- inspir/ expir…
    bravos naţie de buimaci
    sunteţi super adunaţi
    staţi grupaţi… ăăăă… la locurili voastre
    că vă măresc audienţili şi traficilii cu-o sută l(A)ei ( paralei or’ paralelipipedici or’ parantezici or’… cum )
    Mirela, ighen ! ejti d-aici
    băftoacă tuturor🙂
    mama lu’ buimac dai (fără igheci că aşa auzim aşa scrim, no)

  27. Uite, am ajuns si eu pe-aici cu intarziere, dar mna, scriu de la radio, acum am terminat emisiunea…
    Mai, ce sa zic? Am citit cu atentie si toata lumea stie ca ai dreptate, Mirela🙂 Daca as spune ca de la radio-ul de la care am plecat acum o jumatate de an, in locul meu a ramas un agramat balbait, nu m-ati crede. Poate ar trebui sa va dau link si sa va las sa trageti singuri concluziile…
    Exista tot soiul de politici: cea despre care vorbim toti si ne pricepem prea putini, cea editoriala, aceea a interesului propriu, aceea a ambalajului care primeaza in fata continutului, in cazul TV s.a.m.d.
    In esenta, sunt de acorr, media abunda de oameni necalificati, incapabili si chiar respingatori, daca e sa te raportezi la notiunea de bun-gust comun… Dar, in mare parte, e vina publicului, care cere asa ceva. Da, unii se bucura ca la „Vremea” e o fusta scurta, nu conteaza ca e agramata aia, de pilda…
    Gata, ca m-am intins🙂 Zi faina tuturor!

  28. @Cati Lupaşcu , odată cu tine, se spune că…A VENIT PRESA!🙂
    De la tine am luat exemplu! Ca jurnalistă excepțională și curajoasă ce ești, nu puteai să nu dai un astfel de exemplu pozitiv. Că nu rezolvăm nimic vorbind doar pe la colțuri, cu teamă și fără ecou.
    Acest articol se pare că are șanse să apară în presă. Mai puțin explicit ca locație, dar ca esență, numai bun.
    Am deconspirat acest mic secret!😉

  29. @CELLA, rămân mută de uimire! Plină de umor, m-ai uimit …extrem de pozitiv!
    Așa te vreau!
    Buimăcește-te și mai dă pe-aici, că nu trebuie să vină lumea aici, doar la bancurile fără perdea.
    Apropo, cine zice un astfel de banc?! :))))))))))
    Eu sunt pe recepție.

  30. @ TEO, măi Teo măi, cel mai drag OM De RADIO din Blogosferă (și nu numai)!
    Presă avem, critică literară avem, Buimăcime de calitate, avem, lipsea doar Omul de la Radio! Iată-te! (că doar faci parte din Buimăcime)!
    (citez): ”toata lumea stie ca ai dreptate, Mirela” .
    Așa este, să vedem cine mai recunoaște!
    Dă-ne link-ul acela, pentru a trage singuri concluziile!
    Din comentariul tău mai extrag un pasaj, care ar TREBUI SĂ NE DEA DE GÂNDIT:
    ”In esenta, sunt de acord, media abunda de oameni necalificati, incapabili si chiar respingatori, daca e sa te raportezi la notiunea de bun-gust comun…”
    Teo, ai dreptate!😉

  31. „Împotriva prostiei zeii înşişi luptă in zadar.”

  32. Cati,Teo, Cella, super, deja e lux!
    Ia te uită ce lume bună! Eu nu prea comentez, dar recunosc că pe la voi am trecut. Și voi mai trece.
    Așadar, PRESA!😉

  33. @Sailorman, adevăr grăita-i! Dar încercăm, ne străduim!

  34. @Sailor, bine-ai venit, cine spune bancuri?
    Eu promit să ascult/citesc! :))))))))))

  35. Sailor, asta e una din legile lui Murphy?:mrgreen:

  36. @Doamna Mirela
    Auzi, pe asta n-o chiamă cumva Zina lu Pitoi? C-ăi bucățică tăiată din iea. Tota așea, cu blugi deă-ia de săși matale, cu unghii de nici nu se poate închiotora singură la ei și cu păru în mai multe colori, de zici că îi scoanxă, că la fel pute, chiar dacă se dă iea cu parfum de-ăla scump, loat de la Piața Rușilor..

  37. @ io cîn’ ţ’am zîs că’s nu m’ai crezut
    cre’ că mi’am cam dat în petic da’ nu’i bai c’aci’i oricum buimăceală şi mă pErd la grămadă :))))

    doar că trebe să le zici la prechenii tăi că nu-s peltică şi (sper,că oamenii de ştiinţă nu s-au pronunţat, ÎNCĂ😛 ) nici agramată😉
    doar că l-am invocat pă cel al cărui nume … nu trebuia dar e tot mai des invocat
    pelticul şef, de… care nu alunecă decît cu garnitură de nostalgice greşeli gramaticale
    deci : bîlbîdîc !!!, zic🙂

    îţi zic eu un banc da-i vechi tare :
    dă unu’ telefon la 112 să-i trimită o salvare că făcea amor cu nevasta lu pretenu’su’ ş’or rămăs coitus, pardon, captivus din spărietură dă bip bip
    – no, zîce aia de la centrală nu vă mai dau la salvare că n’au, îi criză bă şi 3 zile protest la pompe😉, ţîpaţi o pătură pă voi şi tango pîn’ la urgenţe
    – auuuuuuuuuu
    – au, ce, nu ştiţ tango ?
    – ba, da’ pîn oraş aşheeeeeeeee ?
    – no, da’ ce’i că no hi nica amunuma ce le’or vinit un şir dă ficiori în dansu’ fetilor de la căpîlna 😛

  38. @CELLA, m-ai ucis!
    Nu-l știam!
    L-am pus la arhivă, evident! Porția de râs pe azi. Tare de tot!😆 😆 😆

  39. @Didino, astea proliferează! Că-i Zina lui Pitoi, că-i ”proasta lu tata”, că-i rahatul ăla cu ochi de firea (am zis-o!), sunt multe, da chiar prea , mult prea multe!😆

  40. Bine că nu conga, că-i mai cu zdruncinături așa!😉

  41. Buimacii, e din Fridrich von Schiller, nu din „Manualul ofiterului de nava” . Mai citim si noi.

  42. Sailor, eu știam. Se simte. Cititul se vede pe scriitură!🙂
    Acuma serios!

  43. Daca avea manichiura french sigur ca tre’ sa fi fost o dama bine!
    da, stiu, o sa-mi ziceti ca nu mai e in trend…

  44. @Silavarăcald, și conga! Ai zis-o!😆

  45. Mirela, uite un banc asa , scurt pe genunchi, ca la ora asta nu am prea multa inspiratie…
    Pavarotti şi Domingo se laudă care e mai tare.
    Domingo: – Am cântat la Vatican atât de frumos, încât Fecioara Maria a început să plângă!
    Pavarotti: – Eu am cântat la Rio de Janeiro . Iar la sfârşit Iisus a spus „Asta da muzică, nu ca ăla care a făcut-o pe mama să plângă”!

  46. @Pamela, numai la noi mai e în trend. Așa că, e!😆

  47. @Sailor,
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    Monumental!

  48. CELLA și Sailorman, meritați un premiu. Deocamdată colecționez.😉

  49. Asemanarea dintre un urs panda si o virgina: amandoua sunt pe cale de disparitie.

  50. Doi ardeleni la oras, sunt cazati intr-un hotel la etajul 20, iar liftul nu merge. Se apuca ei sa urce pe scari. Pe la etajul 5, Ion catre Gheorghe:
    – Gheo, am sa iti zic ceva…
    – Lasa-ma in amaraciunea mea, imi zici cand ajungem…
    Dupa inca vreo 7 etaje, Ion:
    – Gheo, trebe sa-ti zic ceva…
    – Lasa-ma Ioane, imi zici cand ajungem, acu lasa-ma in pace!
    In fata usii, Gheorghe catre Ion, gafaind ca o locomotiva:
    – Ia zi acuma ce voiai sa-mi zici.
    – Am uitat cheia la receptie!
    Se apuca ei sa coboare. Dupa vreo 5 etaje, Ion vrea sa zica ceva.
    – Lasa-ma in pace. Imi zici jos!
    Alte 7 etaje, Ion vrea sa spuna ceva, Gheorghe enervat il opreste. Ajung sleiti la receptie, Ion:
    – Mai Gheo, tu chiar nu stii de gluma?

  51. Apropo, azi a fost o serbare școlară absolut magnifică! Elevii de la Șincai au recitat Eminescu în original, dar și în franceză, engleză și germană. Fără greșeală și fără gângăveală! DECI SE POATE! Și mămicile erau cât se poate de decente și chiar îl știau bine pe marele poet. Altfel nu s-ar fi dus la serbare, în miezul zilei!😉
    Pentru cine era intersat(ă)!
    😆

  52. Mirela, aia chiar nu merita răspunsul tău.
    @Pamela, 1-0 pentru tine!
    Am trei pe ziua de azi!😉

  53. Mirela, vag asa, am auzit si eu de Eminescu asta…:P

  54. @Pamela, era cu adresă precisă. În caz că cineva crede că uit! Never!

  55. Xaba, nu-s eu in forma maxima ca deh! fiind luni, nici iarba nu creste.. Da’mi revin eu si vin cu bancuri mai bune…

  56. Hai c-am devenit prea serioasă.
    Pamela, excelent banc, primul. Mortal al doilea!😆

  57. Pamela, pentru o zi de luni, sunt chiar mai bune decât ai crede!
    Eu vă salut, mai trec pe-aici!
    Mirela, așa da! Respectul meu!🙂

  58. Un inspector de la Fisc vine la Sinagoga in control, se uita pe registre si concluzioneaza catre Rabin:

    – Domnule, veniturile dvs sunt mici si impozitul la fel. Cum reusiti dvs sa traiti cu niste incasari asa de mici?

    – Noi aici reciclam TOTUL si ne multumim cu putin…

    – Chiar totul?

    – Tot!

    – Si picaturile de la lumanari?

    – Da, le strangem si le trimitem la o fabrica de lumanari si din cand in cand ne trimit o lumanare.

    – Bineeee.

    – Firmiturile de pe masa le reciclati?

    Intreaba agentul in zeflemea.

    – Da. Le strangem si le trimitem. Din cand in cand primim o punga de pesmet.

    – Buuuun. Da cu pieile de prepuţ de la circumcizie ce faceti? Si pe ele le reciclati?

    – Da. Le strangem, le trimitem la Fisc si, din cand in cand, ne trimit cate-un Sulică asa ca dvs sa ne controleze!

  59. Xaba, senchiu veri maci! Hev a nais uic!

  60. Xaba, știi că nu ține figura cu apropouri, apropo de apropou!
    Vorba Pamelei, luni nici iarba nu crește. Și totuși, iată că a crescut!😉
    Presa și cei mai stimați bloggeri! Păi, te joci?!
    Eu stau pe-aproape!😆

  61. Pamela, ăsta-i cel mai tare din anul ăsta! Nu știu dacă l-am mai auzit, dar e fatal de-a dreptul! 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

  62. Mirela, te-a suparat cineva de pe aici? Spune’mi mie, ca stii ce tare musc eu de nas?? pfoooaaa!

  63. Pamela, ești o lady!
    O zi de mare anvergură către amuzament!😉

  64. Xaba, pentru tine mai avea Pamela un banc, dar daca ai plecat…

  65. @Giorgi, unii au sperat să-i bag în seamă cu răutăți cu tot, așa că, am făcut-o! Spre amuzamentul meu, vorba soțiorului! :))

  66. Xaba, hai ca mi l-a zis mie. Fii atent:

    Un irakian si un kuweitian stateau fata in fata in transee si se impuscau de zor. La un moment dat, irakianului i se blocheaza mitraliera:
    – La bizda-bizdii ma-tii de pusc’ imbutzit! injura irakianul in cea mai pura romaneasca de care era el in stare.
    Kuweitianul il aude si il intreaba intr-o romaneasca la fel de pur stalcita:
    – Bei bork de caine, de unde stii la tine rumineste, bei?
    – Ieu facut jgoal la Rumania , bei gegule coclite!
    – Zeu? Si unde fecut la tine jgoal?
    – In Iasi.
    – E! Si ce jgoal fecut tu, bei?
    – Politehnica. Da’ di ce?
    – Pei si eu fecut jgoal la Romania.
    – Daaa? Ce jgoal?
    – Eu fecut Medicin la Tirgu Mures.
    Irakianul intre timp isi reparase mitraliera si incepe sa traga mai indarjit dupa kuweitian.
    – Ia bei glonts! la bizda ma-tii de ungur!

  67. Spune-l, că i-l transmit eu cu tot dragul!😉

  68. Am postat deodată!

  69. @ Giorgi! Ăsta-i cel mai tare!
    Și da, ăia DA peltici, că i-am prins și eu, se țineau scai de noi, niște gângavi! făceau pe sexoșii, mno.😉

  70. Un om avea si el un teren pe care plantase pepeni, si cand au inceput sa se coaca, ca sa nu-i fure nimeni, pune o pancarda pe care scria: “Printre acesti pepeni este unu injectat cu cianura”.
    A doua zi cand se intoarce, gaseste pe pancarda scris: “Acum sunt doi!”

  71. Mirela, daaaa, ei au impresia ca romancele se scapa pe ele la vazul dolarilor lor… Mie nu prea mi-s dragi…

  72. Dupa ce loveste un pieton, masina isi continua drumul inca vreo 10 metri… Soferul scoate capul pe fereastra si tipa: – Fii ba atent!!!
    Pietonul se ridica repede, speriat, impleticindu-se si intreaba: – De ce, dai inapoi?

  73. Un om sparge o Banca si ia cativa ostateci. Intreaba agresiv pe primul retinut: “Spune-mi m-ai vazut jefuind Banca?” Ostatecul raspunde: “Da!” Fara sa mai stea pe ganduri, hotul il impusca in cap. Apoi intreaba acelasi lucru pe cel de-al doilea ostatec. Al doilea ostatec raspunde: “ Eu nu te-am vazut, … dar te-a vazut nevasta mea.

  74. Si ultimul, ca ma duc sa fac ceva de mancare!

    In scrierea de tipar, cifra sapte arata astfel: 7. Cand o scriem insa de mana, o taiem cu o linie orizontala. V-ati intrebat vreodata de ce? Se spune ca dupa ce Dumnezeu l-a chemat pe Moise pe munte sa-i dicteze cele zece porunci, acesta i-a adunat pe oameni sa le vorbeasca despre ele.. Cand a ajuns la a saptea porunca, “Sa nu ravnesti la nevasta aproapelui tau”, cei mai multi dintre barbati au inceput sa strige: – Taiati saptele, taiati saptele, taiati saptele!!!

  75. @Georgiana, bancurle! Am colecție!😉 Datoare, spune doar ce-ți dorești!🙂
    Cât despre gângavii de arăboi, mie mi-a cam silă, ca să nu spun … foarte!😆

  76. Mirela, mi-a facut placere, nu tre să-mi dai nimic decât voie bună şi vesele şi, slavă Domnului, de asta ai cât încape! Pup iu!

  77. @Georgiana, asta mi-ai dat tu mie azi și …. tot timpul!
    Hai să recunoaștem că, la o postare bună, a fost și lume bună!
    Eu țin să le mulțumesc că-n greaua și searbăda, dar extrem de aglomerata zi de luni, oameni ca și Gabriela Savitsky, CELLA, Cati Lupașcu, Teo (care e și din echipă), tu-scumpa-de-tine, Melami, al meu frumos soț, dar și echipa Buimacă, cu Redsky, Georgiana, Didina și Pamela, toate învăluite în farmecul Sailormanului (😳 ), mi-au făcut cinste!
    Așa că, voi mai scrie! :))))))))))

  78. Cam târziu am ajuns eu, dar sper că nu foarte, foarte târziu încât să nu mai treacă nimeni pe aici ! Văd că v-aţi aşezaţi pe bancuri! Eu mă aşez pe postare! Dacă ar fi fost în cadrul unui concurs de umor negru, ar fi fost de departe cea mai bună! Mirela a abordat una din cele mai grave realităţi într-un stil aparte care nu pune barieră între râs şi plâns. Mi se pare atât de reuşit eseul încât deja gândesc că am citit de fapt primele pagini dintr-un roman-pamflet semnat de multi-talentata noastră Mirela Pete !
    „Te joci” … un titlu ultra-sugestiv : se joaCĂ-CAm mulţi impostori şi agramaţi cu bunul simţ al multora!
    Mirela, aştept cu nerăbdare postările tale de excepţie!
    O fi interzis lăudatul aici, dar eu nu m-am putut abţine! Prea este OK. Buimacilor este din ce în ce mai palpitant la voi! Deveniţi celebrii !!!

  79. @ Mirela: Uite link-ul promis: http://ardeleanulfm.ro/
    Gasesti acolo mai multe optiuni de ascultare, programul pe care „ti-l recomand” e vineri seara, de la 19.15 la 22.00, daca vrei mostra de voce😀 Ma opresc aici, asa cum spuneam, concluziile trage-le singura🙂

  80. @StropiDeSuflet, Aurora, de câte ori treci pe-aici, sau în oricare altă parte, observi exact ceea ce am dorit să transmit prin scris și ilustrație, și chiar mai mult. Inteligența și spiritul de observație, precum și faptul că ești tu însăți scriitoare, mă determină să fac plecăciuni. Nu mă sfiesc, dimpotrivă! Oamenii ca tine MERITĂ! Mulțumesc, acest îndemn îmi este suport pentru CURAJUL cu care voi scrie în continuare. Pentru că nu e ușor să te bagi în gura târgului, corupt, mai ales că ai văzut aici CINE s-a jucat: doar acei oameni cu coloană vertebrală, care-și asumă responsabilitatea și care văd, așa cum ai făcut-o tu, de exemplu. Și marele Caragiale. Sau, poate pentru unii, e penibilo-jenant și Dl. Goe!😉
    Mulțumesc, voi continua!🙂

  81. @Teo, linkul e pus deoparte. Voi ascuta vineri seara, de la 19.15 la 22.00. Concluziile simt că le pot trage și în…avans! 😆
    Teo, btw, ai o voce atrăgătoare, numai bună pentru radio și o dicție perfectă. Acum, de ce să nu te laud?! Îți amintești când ți-a cerut Aura, la telefon, să cânți în direct?! Ești foarte bun! Da, da!😉

  82. Asta o fi? Doamna, zic…

  83. Mirela, să nu te mire şi în nici un caz să te descurajeze afluenţa mai mică de comentatori. Era firesc să fie aşa, fiindcă este uşor de comentat cu umor, dar este foarte dificil să te lansezi în discuţii când este vorba de umorul negru cu rol educativ. Este greu să te păstrezi în linia umoristică când este abordată o tară gravă a societăţii: trebuie nu numai elocinţă ci şi implicare… altfel este un fiasco. Si dacă unii vor conidera că am dat un ton prea grav pentru cel ce se vrea hazosul blog, le spun cu mâna pe inimă că abia acum cu această postare blogul devine un scop în sine, educaţional şi nu să râdem doar ca să râdem.. Felicitări Mirela.

  84. @Iulian
    Da. E și altele ca ea, credem.

  85. @Aurora, dar sunt, nici mai mult, nici mai puțin de 88 de comentarii la o postare apărută LUNI DIMINEAȚA! Cum să mă supăr? Eventual, o să-mi dau eu însămi un PREMIU! Îl merit. Ce ziceți, Buimacilor?!😉
    Mulțumesc mult, Aurora!
    @Iulian, fără uniformă! Cu haine de fițe-firme-Dubai! :)))))

  86. Mai bine c-a scăpat Eminescu nesărbătorit…
    Altfel, cine ştie, îl sărbătorea zăvoranca sau vreo câteva „colege”, „viitoare colege” btw, de-ale lui Mircea Badea. Eu am nimerit la o sărbătorire de pigmei. Să-l citim în taină şi în tihnă.

    Referitor la proiectul vostru, Buimacii, încă nu am atâta umor… Dar nu e timpul pierdut.🙂
    Mulţumesc. Sunteţi cu totul minunaţi.

  87. Mirela, nu stiam ca esti buimaca. 🙂
    Portretul acelei doamne imi pare cunoscut.Cred ca am vazut-o la televizor si in revistele noastre.Din fericire, nu ma uit deloc la emisiunile de ‘divertisment” si nici pe unele canale TV.
    Cat priveste pelticii, sasaitii de la telvizor…sunt de acord cu tine.Au nevoie de logoped, din cate stiu, chiar si la maturitate sunt de folos exercitiile de pronuntie cu logopedul.
    Mirela, ce pot sa mai spun decat ca esti talentata si la scris, dar asta o stim din articolele tale cu povestile parfumurilor, pictura si pictori, calatorii si frumoasa Serafina.
    Succes si toate cele bune!

  88. Gabi, ai completat gala prezențelor de calitate la comentariile acestui articol. Fiind satiric și căutând să înfiereze anumite tare și chiar moravuri, a stârnit oarecare vâlvă. Aprecierile tale mă bucură și voi mai scrie. Poate urmez sfatul Gabrielei Savitsky și mă apuc de un roman. Aurora e de părere ca DA! Și alți bloggeri, care mi-au scris aprobări pe mess, mare mi-a fost mirarea!
    Ai dreptate, de logoped au nevoie și pot beneficia și adulții. Încurajările unor persoane ca tine și ca cei care au scris aici, sunt grăitoare. Ce să zic, mulțumesc! Și la mai mare!😉

  89. @Gabriela Savitsky , ai mult umor! Poate acum nu îl ai la tine întreg, dar cine te cunoaște, cine te citește, știe că îl ai cu carul, alături de o fină ironie și un monumental TALENT!
    Poate într-o zi, că aici sunt Buimacii!🙂

  1. Pingback: Parfumul, note și atitudini « Mirela Pete. Blog

  2. Pingback: Gabriel Metsu (ianuarie 1629 – 24 octombrie 1667), pictor olandez « my heart to your heart

Lasă un răspuns

