Prelegerile Didinei

Sperăm că ați observat că, deși avem ținută academică, nu suntem elitiști. Îi permitem, de pildă, Didinei să se amestece cu invitații și să-și dea cu părerea la o adică. Nu de alta, dar așa poate observă și ea mai repede când stau scrumierele să dea pe afară de pline ce sunt sau când se face apăraie pe jos.

Iată însă ce bilet i-a căzut din șorț, dovadă că fata asta gândește mult și intens, în ciuda poziției ei mai degrabă modeste din echipă:

Băi pe mine nu mă crede nime când zic c-ăs cercetătoare. Păi n-ui ăsta un sait de informare știntifică? Îi! Îs în echipă! Îs! Am ava… de-ăla? Am! Și-atunci!?

Iote că mia-m ieșit din rezervă (vorba asta am auzi-to la petrecerea de lansare și am nota-to pe buzunaru sorțului, cu pixu ăla promoțional de-l găsi sub o masă… da, că or zis matracucile alea care se umflăn pene acum că ce blog misto au făcut iele că să plece lumea co amintire d-eacolo, așa că comandară pixuri deă-lea înscripționate… da nu picară la înțelegere cu firma aia de le făcu, așea că rămaseră numa cu monstrele… pe care le dădură la primii care veniră, la ăilanți zicându-le co-r întârziat și no-r mai ajuns la tăți, că veniră mai mulți decât ”prezumaseră” iele…) Da ce vrusăi să zic? A, da, că mia-m ieșit din rezervă și mia-m propus să public și io, că doar no-i fi mai proastă ca alții. Ce dracu, am și io Cantemiru la bază!

So (adecă: deci! Cică așa se începe o propoziție în lumea academică!), am citit și io în blogu șeveleceauăi la comentarii ceva de înțărcat. Și ma-m pus să mă documentez. Și am luat dexu, mama răniților. Acuma să nu credeți că nu știu cei aia, da am vrut să mă docmentez ca la carte și dupe aia să le iau mau la fetile alea de se dau mari blogărițe și culte…  Ce zâce dexu deci:

”ÎNȚĂRCAT, s.n. Faptul de a înțărca; înțărcare.”

Hai că mă dădură pă spate! Nici pân minte numi trecea!

Mărg mai dieparte, să mă lămur: ”… acțiune de încetare a alăptării, înțărcare.”

Aham! Deci înțărcat = înțărcare! Di ce nu zisărăți de la început că-i așa, că nu-mi mai perdeam  timpu cu dicțonarele ălea.

Mare brânză n-am aflat de aici, așa că ia s-o luăm logic, că la ast-as cea mai tare! Dacă încarcerare înseamnă să-l bagi pe unu la bulău, înțărcare e atunci când bagi pe cineva în țarc, nu? Și, normal, dacă l-ai băgat acolo, nu mai strici pe iel mâncare și beutură. Adecă nu-i mai dai lapte dac-ăi copil, sau bere dac-ăi înțărcat de lapte deja.

Mare scofală cu entimologia asta!  Tot mai greu cu mopu și cu mătura…

Tră săm-i aleg alt subect, că ăsta fu tare ușor…

Posted on Ianuarie 11, 2011, in Seralu și fefeu, neică! and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 35 comentarii.

  1. e grele dictionarele! io am acasa mai multe, e bune sa tina masa, ca picioarele sa rupt cand am vrut sa fac oaresce chestii pe ea, dracu sal ia pe ala de mai cumpara lampas de la praktikar de dup aia se arde becu la doaua zile! ca de aia am cazut si miam dat cu capul de canapea, ca si aia nuscine a puso acolo, taman unde miam dat io cu capul!

  2. Didina taichii!
    Nu fi trista ! Mai bine egzercitii da logica pa dictionare decat cu carca-n gard cu Kierkeegard ! Zic io.

  3. Salutăm, pe această cale, debutul bloggeristic al colegei noastre Didina, spiritul viu și suftetul redacției noastre.
    @Didino, vezi, fa, că nu dăduși cu mătura prin colțuri azi-dimineață. Eu nu-s așa de pretențioasă, dar vezi că vine pitzi aia de Pamela și-ți freacă ridichea de-ți sare toată inspirația drept în găleata aia în care înmoi tu mopul.

  4. @Domnu Zac
    Alu matale ierea dicționaru ăla? Scuzăm-ă că l-am loat de supt masă de pățiși matale accidentu ăla cu capu.
    @Domnu Mishulache
    Io n-us așa avansată ca matale care a-i ajuns la filozofi deă-ia cu nume lungi ca Kirchenuștiucum. Io mai mult cu Cantu și Noica (io crecă greșiră ăia la starea civilă, că corect erea Canoi, zic io, nu Noica…)

  5. Didi m-am coprocultat pe mine din cauza academiei logicii de care-ai dat dovada. Eu sa ti-o spun p-a dreapta, zic asa, ca esti mai tare ca Beniuc, pupa-te-as! 😉

  6. didinooooooooo, m-ai uimitara completamente. na acum sa-mi adun uimirile de pe unde se aruncara si sa mai dam umpic cu sapa. hai sa fim sanatosi!

  7. Didy fatăăăăh, uff! la naiba! ca mi-am rupt o unghiuţă fix acuma! S-a dus dracului frenciul! Na, c-am uitat ce voaim să-ţi zic!

  8. @Pamela, chiar azi am gasit un site pe care se specifica-ca nu se mai poarta french!😉
    Unde-i pingul, buimacilor? Cred ca e la spam!

  9. oh, Didino, cem facusi tu miie! ca doare rau capul ca cand ma-s fii dat cu el de pamant!
    dar las ca am rezolvato! nu mai foloseasc dictionareele, gasesc io o caramida de becea prin curte!

  10. În aceeaşi ordine de idei, din aceeaşi familie mai fac parte:
    înbăiere – acţiunea de a închide pe cineva în baie;
    îndurerare – acţiunea de mai dă-te, mă, în durerea mea;
    îndobitocire – acţiunea de a închide pe cineva cu dobitoacele;
    încurcare – acţiunea de a închide pe cineva cu curcile (formă selectivă a îndobitocirii);
    încheiere – acţiunea de a închide pe cineva cu cheia.
    Şi să nu uităm de lexicul de bază: înpizduire – ce-a mai sinceră formă de afecţiune pe plaiurile mioriţice.
    E uşoară logica asta. Românu-i frate cu silogismu’.

  11. Bai, unde-i buimacimea? Ca doar nu i-a pus dracu sa si munceasca!😀

  12. Coane Victore
    Ce-o fi aia impizduire, ca m-atrage ca polu’ magnetic?😀

  13. papi giglio, e referinţă la rădăcini, bre. La originile milenare. Şi atenţie la ortografie: e înpizduire.

  14. Uitai de:
    înmulţire – acţiunea de a băga pe cineva într-o mulţime;
    încruntare – acţiunea de a închide pe cineva în condiţii crunte.
    Mea pulpa.

  15. @Domnu Victor
    Văd că te ști.
    Da încrucișare, de unde vine?
    Da încrunttare? (La asta văd că răspunsăși deaja.)
    Da înfrângere?
    Da întâmplare?
    Da înbătare?
    Da însușire? (Asta crecă trebe s-ăl întreb pe domnu Zacu, că iei îi cu sușiu ăla…)
    Da înbuteliere?
    Matale zii că io le notez.

  16. incrucisare-actiunea de a baga pe cineva pana se uita crucis.
    incruntare-vezi mai sus
    infrangere-actiunea de a te frage ca pita calda
    intamplare-asta e simplu-actiunea de a trosni la tampla
    inbatare-asta e dubioasa-da-i sigur ceva legat de prescurtarea de la”doamne bat am fost aseara,cum sa fac sa ma-mbet iaraaaaaaaaa?”
    victor-am fost aproape?

  17. Eh, pe-aproape. Cu înfrângerea aia nu sunt io lămurit. Încă nu am terminat deducţia logică fin’că mi s-o terminat hârtia ijenică. Iar îmbătarea e acţiunea de a închide pe cineva în timp ce-l baţi, ca să fie clar.
    Completând nedumeririle duduiei Didina, aş zice că însuşire este acţiunea de închide pe cineva sus, la etaj şi înbuteliere e acţiunea de a închide pe cineva într-un butoi.
    Aş mai adăuga:
    îmbarcarea – acţiunea de închide pe cineva într-un bar, oricare.
    întâmpinare – acţiunea de a închide pe cineva la tâmpiţi, nebuni şi alte boli de bilă
    înconvoiere – acţiunea de a închide pe cineva într-un convoi
    îndoire – acţiunea de a închide pe cineva de două ori
    înprăştiere – acţiunea de a da cu praştia în cineva
    Dacă fac rost de hârtie jenică de la vecini, revin şi cu alte silogisme.

  18. Frate, mi-a fost greu sa iti urmaresc articolul. :)))) De la atata academie ma doare capul. =))

  19. ia d-acilea un sul roz si revino!

  20. Duduie Didina, io ţiu să-mi esprim, aciişa, că… toată admiraţiunea mea pentru felul liber şi… na, că uitai cum îi spune, ăăă, felul ăsta în care te esprimi şi, başca, descâlceşti, acilea toate astea. Eu ştiu că nu ţii uşor şi d-aia zic, hai săi spun duduiţii că io mis fată simţitoare şi când simt, simt! Hai că te pup!😀

  21. Red, „sul” e masculinul de la „sula”?

  22. redsky: e din ăla cu miros de piersici?

  23. io-s buimaca!! ma linistesc si revin!

  24. Gresesti Vectoare, nu e inpizdire, ca e din aceeasi familie de cuvinte cu implintare, imbuteliere si impulire😆

  25. Tanti Didino, na că făcui rost de curpapir. Şi revin în forţă:
    înmuiere – acţiunea de a ura sănătate cuiva şi familiei aferente. =)) (e sugerată)

  26. sailor-daca tu vrei…
    adela-daaaaaaaa

  27. Noi documente indosariate, devin publice😉

  28. Don’soara Didina, „impacientati” v-ar veni ca manusa din cauza impacientilor dumneavoastra😉

  29. @Domnu Papa
    Dacă documentile ăștea îs scrise pe hărtie de-aia de făcut domnu Victor rost, io zâc că mai bine să rămâie private!

  30. Didi, poti conta pe discretia mea totala si perpetua😉

  31. înfundare – acţiunea de a (se) da la fund :p
    încropire – acţiunea de a face crop în fotoşop
    îndosariere – acţiunea de a se da la dos (adăpost, da? să fim înţeleşi) dar în serie
    înpuţinare – acţiunea de a închide pe cineva într-un puţ.

    (va continua, probabil)

  32. =)) =)) =))

    Didino, vezi? Nu e bine sa-i intrebi pe aia ce se cred asa destepti. Si aia tot cu apa fierb😀 (intarcat=intarcare, hai ca-i tareeee😀 )

  33. E greu ca sinteti multi si e deja unu jumate.
    La lucru va vad numai comentariile,fara articolul de baza.
    Dar mai trec eu.

  1. Pingback: Strike a pose, please! « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

