Spiritul artistic

Sper că s-a înțeles odată pentru totdeauna că suntem intelectuali. Cultivați adică. Ori cultura asta nu se ia așa, ca o boală contagioasă, de pe stradă. Și nici de la televizor, ci din cărți. Multe-multe cărți. Pe care le tratăm cu respectul cuvenit. Și cu dragoste. Cazac! Scuze: ca Zaqk, am vrut să spunem.

Scris de Zaqk

Fiind un copil cuminte, de multe ori, cand nu avea chef de mers la gradinita, se ruga de mama lui sa il lase acasa, ca sta cuminte. Mama avea program scurt, de 3-4 ore, deci nu era nici o problema. Statea toata ziua, asculta povesti la pick-up, colora, se juca prin casa cu jucariile lui preferate (ursuletul de plus era absolut favorit). Intr-o zi a descoperit minunea. Tatal lui a lasat prea la indemana un marker permanent. L-a incercat si a vazut ca este frumos cum scrie. In scurt timp si-a consumat spatiul liber pe care il avea la indemana, asa ca s-a extins. Biblioteca mamei, profesoara de limba romana, oferea spatiu suficient de desfasurare. Cocotat pe mobila, a trecut in vizita pe la fiecare carte, lasand pe cotorul fiecareia cate un x sau o dunga neagra. Nu se stie de ce alegerea aceasta. La un moment dat, a obosit asa ca a luat o pauza. Apoi a continuat si era in plina actiune cand a venit mama acasa. L-a gasit in plin proces de mazgalire a cartilor (dar doar cotorul!).

Incercand sa aplice o lectie moralizatoare, l-a luat frumusel de-o parte, a recuperat markerul din manuta lui, si l-a pus sa se uite in jur, la cartile manjite si la cele care scapasera de el, pana atunci. Apoi l-a intrebat: “Ce zici, e frumos ce ai facut tu?”

A stat putin pe ganduri pana sa raspunda: “Nu…”

Incurajata de acest prim raspuns, mama a plusat: “De ce nu e frumos?”

Iar el a raspuns cu toata sinceritatea spiritului sau artistic:

“Pentru ca… nu am terminat!”

Posted on Ianuarie 9, 2011, in În mintea copiilor and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 83 comentarii.

  1. Hihihihihihihihihihihihi, batuta dracu’ ce mi-as fi luat. Bah, dar batuta nu asa… D’aia cu strigaturi.

  2. @pepe
    si ce te lauzi atat?
    parca numai tu!

  3. Cred ca am fost campion la luat bataie de la ai mei. Pe drepte. D’asta am crescut mare, frumos, destept si bineinteles modest.😉

  4. Mortal Zac. Si sincer🙂

    Pepe, io acum iti vad si tie gravatarul ca lumea🙂

    Io am colorat odata peretele. Cu mov era. Aproape ca nimerisem culoarea peretelui, dar numai aproape :))

  5. Ferice plodul ca nu si-o luat scatoalca…
    Dar mai ferice de mama lui ca nu i-o dat-o!

    Singur acasa. Descoperisem o bucata de var sarita de pe peretele sufrageriei alor mei. Cu surubelnitza aia cu lumina, pe care o bagam in priza sa verific daca „merge curentul” (marcat scatoalca) am inceput sa conturez marginile. Mi-o iesit un fel de harta Romaniei.
    Cum maica-mea trebuia sa apara, am ascuns repede „capodopera”. Cu zaţ de cafea.

    Surprinzator, n-am mai marcat scatoalca. Cred ca n-o fi observat…

  6. maica-mea e pierduta dupa carti, cred ca ma desfiinta complet!
    zack, ai o mama taaaaaaaareeeee buna!

  7. Bravos natiune, eu va spun bancuri dincolo si voi va mizgaliti aici!

  8. Am intrat si in camera asta.Tare faza!
    Hai Papa,mai baga!

  9. // Iar el a raspuns cu toata sinceritatea spiritului sau artistic:
    “Pentru ca… nu am terminat!” //
    Formidabil raspunsu’, curat, de copil nevinovat !
    Da’ ce mai face baietelu’ ala, ce-o fi ajuns in viata?

  10. A ajuns bine! Scrie pe blog la Buimacii! =)) =)) =))

  11. Un psihiatru din US of A avea un grup de 4 mame la terapie:
    – Cu toate aveti obsesii! Catre prima mama:
    – Tu esti obsedata de mancare! Ti-ai botezat fiica Candy. Catre a doua:
    – Obsesia ta este a avea bani. Pe copilul tau il cheama Penny. Catre a treia:
    – Obsesia ta este alcoolul. Aceasta se manifesta in numele copilului tau, Brandy .

    Mama alui de-al patrulea copil se ridica iritata, isi ia copilu’ de mana si-i spune:
    – Hai Dick, plecam!

  12. Mai, ca sa fim totusi si putin ontopic, macar la inceput:mrgreen:, eu, copil fiind, cum puneam mana pe un creion, desenam peretii. Nici eu nu mi’am luat scatoalca, ba din contra, a pus si maica’mea mana pe pensula si-a pictat si ea pe toti peretii (inclusiv pe tavan): fluturasi, floricele, pisicute… Era ca la nebuni acolo, in dormitorul meu!😀

  13. Eu mi-am luat scatoalca cand am scris cu cerneala pe parchet.Ca asta necesita raschetare ,nu mai era loc de intors.

  14. hmmm,trebuie sa fi fost tare frumos si creativ…

  15. sailor, e clar ca nu era paluxat😀

  16. Nu le aveam pe astea cu mâzgălitul. În schimb, m-a prins mama într-o seară în timp ce decupam cu forfecuța bulinele de pe fața de pernă. Doar mi-a confiscat obiectul muncii. Cred că m-ar fi și altoit, dar a umflat-o râsul. Ce vreți, copil, și ea; că doar m-a avut la 17 ani.🙂

  17. Sefa, si ce faceai cu bulinele alea?

  18. Slvc, mare buimacă şi tu!😀

  19. Red,nu era,ca mama,mai „cu greutate” asa,ura Palux-u

  20. Habar n-am, dar mă chinuia spiritul artistic de mică!😀

  21. @Buimacii,
    Cea mai mare buimaca sunt totusi eu! Am venit de la scoala si n’am putut sa’mi deznod iţele cu care-mi legasem căciula, sub bărbie, adica le-am inodat. Si ce credeti? M-am culcat de pranz cu caciula legata în jurul gâtului! Adică să nu-mi treacă prin cap să tai naibii iţele alea??

  22. Apropos de Pallux. Mi-a făcut odată soră-mea bucuria să dea cu Pronto parchetul. Îi plăcea ei cum lucește așa… Totul a fost perfect până câna a venit peștișorul acasă. Ăsta, neavertizat că parchetul devenise patinoar, s-a dus cu tot cu covor vreo doi metri, de a zguduit casa din temelie. Un timp după aia n-a mai vrut să umble prin casă decât cu papuci cu talpă de cauciuc, că se vătămase la noadă și la spinare și n-avea chef de alte trânte. =))

  23. Sefa :))

    Sailor, macar tu ai scris acolo vreo scrisorica, poezioara ceva?😀

  24. Slvc, si tu normal ca te-ai stricat de ras, nu? În loc să iei o mimică disperată şi să sari să-l ajuţi! Parcă te şi văd!😀

  25. Abia buchiseam literele,nici macar o poezioara nu am scris.
    Dar vad ca ai ramas cu gandul la poezioare…Mai gasesc oare in ziua de azi fete romantice?

  26. @Geo
    Bineînțeles că am sărit să-l ajut. Și bineînțeles că râdeam ca apucata, că doar îs fiica maică-mii!😀

  27. Sailor, ador romantismul!

  28. Sefa, dar sora’ta nu s-a trezit cu vreo lectie de morala, ceva? ;))

  29. Laura,
    Doi tineri pe o banca.Ea ,romantica:
    -Ce de stele sint pe cer iubitule!
    -Ihî,cacalau! raspunse „EL”.

  30. Sailor, ai stricat tot romantismul. Eu cred ca barbati romantici nu mai is. Sau aia care mai is ori is unsurati ori homo😦

  31. Laura,eu nu sint homo…

  32. Esti insurat😛

  33. Si nici romantic😛 Si si marinar😛

  34. @Sailor
    Si nici macar original.
    Ia cauta umpic ce-ti spun io, mai jos

    Laura said: ianuarie 8, 2011 la 22:05

    Sau ti-a placut asa mult??!

  35. Andru, stiam io ca nu ma lasi la nevoie :-*

  36. @Laura
    Am si io defectele mele🙂

  37. Andru,
    Ma gasit comentul dar la ora aia eu nu eram in peisaj.Aveam treaba pe catarge sa strang velele lasate la intins peste zi.
    …ce sa-i faci?mai gandim la fel cateodata..nu putem fi originali mereu.

  38. Io o tai la nani! Noapte buna tuturor!

  39. Hei, fetele, ati iesit de sub masa?

  40. Noapte buna, Laurici! :*

  41. Traian, eu am fost pe masa!

  42. @Gianuca
    Aha, deci tu bateai ritmul de la melodii!?

    @Laura
    Nopate buna, dragule!

  43. fug si eu la nani, noapte buna tuturor si o zi usoara maine!

  44. bestial

  45. Andru, mi-ai adus aminte de un unchi de’al meu care batea in masa ritmul cat era o nunta de lunga 😀
    Noapte buna, red! :*

  46. noapte buna red!

  47. Adierea, bine-ai venit!

  48. Mai,sa va iegzplic ce am inteles io: de cate ori umbla doamna sotia lui domnul (hai ca nu scriu, da·am fost tentata🙂 ) la butoiul cu varza sau muraturi, cade bloaga lu´ cotcodacii, Sefa si Sorella🙂 ( io p-astea le verific ca sa vad daca…. e de la mine )!

  49. Prombleme la SLVC?
    ( error establishing a database connection)

  50. Andru, fix la asta ma gandeam si eu😀 Domne’, fluidu’ asta!!

  51. ( daca tot nu iegzista edit… )

    PS Si, ma jur, ca de fiecare data, joc tontoroiul, ca sa nu-mi pice pe degetele de la picioare , cand cade 😀

  52. Mishulake, da! cred ca’i mahmur tetrisu si’si ia o muratura din balcon, acolo unde-i serveru :))))

  53. Andru =)) =))

  54. Dragule de Mishulake!
    Tot obseravator fin ai ramas 🙂
    Cu riscul ca o sa ma jupoaie de vie, tot iti spun ca mi-a placut ca i-ai deschis ochii Laurei, cand ai intrebat-o daca doarme🙂
    Te pup!

  55. Totusi, buni buimacii, iaca avem unde ne spune păsul😉

  56. Andruska ! bine zici ! si dup-aia da vina pe catei ca trage si papa firu’ de laptop !

  57. Mishulake, nu e de la Melania, e de la m3bis, ca acolo-i serverul!

  58. Georgia ! da’ prima data si intia oara m-am repezit la tine-n blog! sa intreb.

  59. Bueeeeei… Am ajuns acasă. :p

  60. @Gianuca
    Hai ca acum ma simt de doua ori nesimtita ca n-am apucat sa mai intru pe la susnumita georgiana75 😦
    Da´ alergatul asta intre bloage, vorba lui Traian, este extenuant!

    M-am scos ?!😛

  61. Vaz ca e scos si reply d-aici ! adevaru-i ca cam (!)

  62. ….incurca !

  63. Salut Victor!

  64. Victor, ai venit cu „TGV”-ul?

  65. Marinare, nu. Cu săgeata albă.

  66. Tot „andar constracsan” te vad !

  67. Nenea Mishu, păi lasă-mi şi mie o zi de acomodare. Doar ce-am sosit. Să zic drept încă sunt încălţat. Am intrat să vă salut, apoi intru la un duş rapid şi la nani.
    De mâine ne ocupăm de blog.

  68. Noapte buna tuturor, si maine e o zi !

  69. Andru, nica de văzut la mine pe ziua de azi! M-am apucat azi de-o postare dar din motive de alergat, ca şi tine, m-am pierdut pe drum! Mâine poate termin ce-am început! Pup!

    Victor, salutare!!

  70. Noapte buna si placuta, Nașule!🙂

  71. Ciao, Giana. Şi tu stai câte trei zile la un articol?😀

  72. Noapte buna, Mishulica! pup iu!
    Victor, da mai… parcă am tărâţe în loc de creier😦

  73. Giana, nu cred că asta-i problema. Inspiraţia e o cucoană tare inconstantă şi mofturoasă. Vine şi pleacă numai când vrea ea. Ah şi mie îmi mai ia mult aranjatul, buchisitul în html, că sunt perfecţionist, n-aş mai fi…😦

  74. Hai va pup si va urez o saptamana frumoasa!🙂

  75. Victor, da.. şi asta! Dar la mine cred că totuşi e valabil şi ce-am zis mai sus!😀
    Copii care mai sunteţi pe aici, mă retrag şi eu, că tocmai am mâncat şi asa ce mă trage patul… Hai noapte bună! Vă pup!

  76. Noapte buna tuturor!

  77. Braking news!!!
    Si-a revenit bloaga sefei🙂
    Va pup pe toti🙂

    PS Da, Sailor, esti la pachet🙂

  78. Initial am vrut sa comentez aici dar m-am luat cu cititul comentariilor si pana cand am ajuns la sfarsit, am uitat ce voiam sa spun. Contrar zicerii populare, nu voiam sa trantesc o minciuna!
    Noroc ca mi-am adus aminte!
    Deci, de ce n-a luat copilul asta bataie decat foarte putin? Simplu! Preemtive strike! De fapt, Preemtive yell!
    De fiecare data cand se preconiza o bataie, nimeni nu apuca sa dea nici macar o palma inainte de a incepe copilul sa tipe ca din gura de sarpe! Apoi, daca asa tipa copilul cand nu e lovit, cum o sa faca atunci cand primeste scatoalce?
    Pentru a nu lasa totusi o impresie proasta, trebuie mentionat, totusi, ca nu au fost multe ocazii in care copilul sa merite bataie!

  79. Drăguțu de iel! Conștincios până în pânzele albe. Chear perseverent.
    Așea oameni ne trebe acuma, deși n-am înțăles diloc ce vrea să zică cu cuvintele alea sofistocate… preeminuștiu cum…

  80. Există o vârstă când spiritul artistic, ce sălăşuieşte în general cuminte în noi, dă pe dinafară. Mie mi s-au părut plictisitori pereţii albi ai bucătăriei şi am făcut un tapet propriu (coală de caiet împachetată, decupată pe ici pe colo, când o desfaci ai un model de toată frumuseţea) şi am pictat frumos pereţii. Noroc că pe vremea aia acuarelele erau destul de proaste şi s-au acoperit dintr-o mână de var. Nu acelaşi noroc l-am avut şi eu, în calitate de mama de data asta, când copiii mi-au desenat un perete întreg cu ceracolor. Dovada clară că totul se întoarce 😀

  81. Pai asa sunt eu! Din cand in cand, scot o poveste din asta, ca in rest sunt mai serios decat un papa la slujba de paste!

Lasă un răspuns

