Despre destin și soartă

Colega noastră Didina pare ușor abătută în ultimele zile; muncită de gânduri, ar fi mai corect spus.  Parcă nici clorul n-o mai atrage ca pe timpuri. Stă mai mereu într-un colț al camerei, concentrată, notând ceva cu febrilitate într-o agendă uitată de unul dintre vizitatorii noștri, într-o seară, după niște… discuții prelungite și pline de… substanță. Cândva, poate, ne va face și pe noi părtași la rezultatul zbaterii ei fără îndoială intelectuale.

Scris de Didina

De când lucrez cu eștia în echipă, am învățat săm-i pun întrebări, că răspunsuri găsam și înainte când nu mi le puneam.

Deci, intrai ieri în magazie, că cătam ceva. Un ciocan, că se înțăpenisă o clanță, că trag eștia de ușe ca apucații… Și-mi picară ochii pe lopata de dat zăpada. Și când o văzui, mă păli melanconia. Da, bre, eczact așa fu. Că ce soartă crudă are iea primăvara și vara și toamna, cân nu-i de nici o trebuință la nimenea. Iea și săniuța, patinele, șchiurile și șoșonii.

Cum stă iea lopata aia stingheră cân afară-i cald și vreme bună! Mai rău ca un costum de baie cân îi zăpadă afară. Că de cân cu pișcinele eștea acoperite, costumu ăla încă-l mai poți purta și în extractsezon, da cu lopata de zăpadă ce faci cân îi soare și uscat? Poate doar să te împiedici di iea, că așa se ntâmplă când na-i nevoie de ceva. Tot în picioare-ț stă. Ba o mai și înjuri dacă iești cu capsa pusă. Ș-io zvârli din drumu tău. Și poate co și strici, că plasticu ăla din carei făcută îi castrant, adecă dacă-i mai vechi se spage sau se știrbește cum îl atingi.

Așea și cu oaminii. Cât îs tineri ș-in puteri, toți trag de iei. După ce îmbătrânesc, devin așa ca o povară și încurcă pe toată lumea. Ca la eșchimoși: cân nu mai au dinț în gură, îi pun po plută și le dau drumu pe apă, cu ceva mâncare și beutură la iei. Da ce să întâmplă mai departe cu iei, nime nu știe, că nu sa întors niciunu dea-colo să ne spuie. Ca di pe lumea ailantă. Că nici dea-colo nu se întoarse nime până acu. Ba mint! Se! Ionu lu Zgaibă a lu Țepeneag de supt deal. Că numa ăla se trezi a doa zi după ce lo declarat doftoru mort. Tomna cân îl jelea bocitoarele mai cu foc. Ăsta erea așa de plin de păcate, că nici în Iad n-a mai găsit loc, așa că sa întors pe pământ. Dea-tunci îi zice toți Nemuritoru. Da. Nemuritoru lu Zgaibă a lu Țepeneag.

Posted on ianuarie 20, 2011, in Seralu și fefeu, neică!. Bookmark the permalink. 38 comentarii.

  1. Ştii Didino, pe mine m-a cam întristat textul ăsta al tău…

  2. :))
    imi iesi apa pe nas cand citii! de ras!

  3. Mă pusă pă gânduri.Auzi?Pă gânduri mă pusă.Că ce-oi face io când mi-o rugini corabia. La cimitiru’ dă vapoare!

  4. Ce linişte şi tristeţe s-a lăsat! Ia să băgăm un banc, poate ne mai veselim…

    Preotu satului moare.
    La inmormântare Ion o intreabă pe Marie:
    – vrei sa-l pupi inainte sa-l bagam inauntru?
    Ea explodează in lacrimi:
    – aşa imi spunea mereu si el…

  5. Gregorie Casă

    Țin să menționez un aspect. Chiar citeam zilele trecute în prestigioasa publicație ”Polar News Digest Journal Tribune” că obiceiurile eschimoșilor s-au schimbat în ultima vreme: pe cei care nu mai au dinți în gură nu îi mai pun pe o plută ci îi suie în avion, să se ducă să-și pună dinți în Europa.

  6. Sailor, noroc cu bancul tau, ca era sa cad intr-o tristete adancaaaa…

  7. Didini, apoi lopetile mele de zapada nu se pot plange (am una mare si una mica) cam din noiembrie pana in mrtie stau in fata casei. Cand o sa ma mut, depinde unde o fac, va trebui sa le donez :D

  8. Seara bună Laura. Mai am unul.

  9. Dumnezeu a facut lumea…si s-a odihnit.Apoi a facut barbatul…si s-a odihnit.Apoi a facut femeia…si apoi nimeni nu s-a mai odihnit.

    Asta apropo de ce ai spus tu in camera cealalta.

  10. Buna sa-ti fie inima, sailor :)
    Hai cu bancul, ca de suparari nu am chef ;)

  11. Hai si zi-mi dincolo ;)

  12. Io nu stiu de ce Dumnezeu nu o facut doar femeie sau doar barbatii… ce s-o complicat atata?

  13. Laura, uite de ce!

  14. Ce melodie suuuuuper…

  15. Doamna Strigoi
    Io nu înțeleg mai multe, așa că mătăluță iești chiar o fomeie fericită!
    De exemplu: de ce o făcut fomeia care arată ca un bărbat, bărbatu care arată a fomeie, fomeia care se poartă ca un bărbat cu altă fomeie, că nuș cum îi zâce la asta, bărbatu care se poartă ca o fomeie cu alt bărbat… că nici la ăștia nu știu cum le zâce…

  16. Laura, si inca una !

  17. Didino, io cre ca Dumnezeu o fost beat cand o facut femeia si barbatu’. Numa’ complicatii domne’! Numa’ complicatii!

  18. Didina, la nedumeririle tale să răspundă Pamela, că ea ştie!

  19. Ca sa vezi ce ti-e si viata asta.Mergi sa cauti un ciocan,te bati de lopata de zapada si-ajungi la Nemuritoru lu Zgaiba a lu Tepeneag.
    Oare ce mai ai prin magazia aia?

  20. Pamela si-a luat liber azi.

  21. Ei, domnu Fosilă
    Ce știi matele!? În magazie, ca în suflet: multe, mărunte, amestecate…
    Nah, ca-m loato pe urma Melancoliciului.
    Măc să-mi pun un pahar de… de ceo-i mai găsi pân stecle…
    Îmi iau și io liber, ce numa fâța aia are dreptu? :(

  22. Bai, v-ati culcat? Care cu care? :D

  23. Papa, fiecare cu a lui!

  24. Marineru
    Bai, nu asa! Mie sa-mi dai nume, ca sa nu ma avint ca boul, cu capu-n zid ;)

  25. Salutare! ce face preferatul meu?? cum ai petrecut, papiţ?

  26. Papa,
    Pamela Anderson suna si arata bine?

  27. G
    Domnisoara scumpica, aseara am fost la restaurant si miine ma duc la macelar :D

  28. sailor
    bai, tu ma aburesti cu femei de silicon? :D

  29. Papa, lasa-ma sa visez frumos!

  30. O seara buna Papa! Eu trag oblonul.

  31. Papa, baftă mâine! îţi ţin pumnii!!

  32. Sar’mina draguto!

  33. Noapte buna si tie!

  1. Pingback: Blog de blog. Nominalizările mele « Blogul lui Victor

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

